Yndis Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 bilde av logitech z-560 Tror jeg har klart å ødelegge bassen til systemet, den lager iallefall ikke en eneste lyd lenger, skikkelig irriterende.. Er ikke sikkert på hvordan det er med et sånt system siden det er et pakkesett, om det går ann å bestille en ny bass eller om hele greierne må byttes på. Jeg antar at det går ann å få seg ny bass, men hvor får man tak i det? Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 dersom det er kun selve elementet som er gåent, så er det mulig å bytte kun dette... men ut fra det du skriver så kan det egentlig vær alt mulig, defekt forsterker osv. Kommer det ikke noe lyd fra subben? Lenke til kommentar
Yndis Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Subben er forsterker i tillegg, og kommer null lyd ja.. Om elementet har revnet eller noe så vil det fremdeles komme lyd? Er så vanskelig å få løs det som er foran, tror ikke det er meningen at det skal gå ann.. Endret 20. august 2005 av Yndis Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hvis ledningen fra talespolen til tilkoplingen på elementet er gåen (vanlig feil) så vil det komme absolutt null lyd fra subben. Elementer går fint an å få tak i løse så lenge det er en standard størrelse. Lenke til kommentar
Yndis Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Jekla logitech har gjort det sånn at det ikke går ann å få av gitteret foran subben.. jeg aner ikke hva talespolen er for noe heller :/ Har mistanke om at det er for høy lyd som førte til at den slutta å funke(søstern lånte anlegget en dag, og etter det har ikke subben funka). Hva er det som er mest sannsynlig at har skjedd da? Med tanke på at det kommer NULL lyd fra subben. Lenke til kommentar
SaTriX Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 tipper det er dele filteret som er gåen, jeg har selv to suber/proson, og har greid og tatt kverken på delefilteret tre ganger med for høgt volum...... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg tror du må skru opp hele subben og løsne elementet innenfra. Talespolen er spolen som ligger inni magneten, og er festa til membranen. Fra den går det to ledninger som av og til kan ryke (går inn til midten av elementet). Jeg ville abolutt fått testa elementet. Om du får skrudd det ut kan du lett teste det ved å kople et 1.5V batteri til pluss og minus. I det du kobler det til å fra skal du få et lite "putt" og membranen skal flytte bittegranne på seg. Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 det gitteret går ann og ta av... du må bare bruke noe tynt og hard som du setter i mellom gitteret og plastikken... så må du bruke litt krefter så får du det av... gitteret er bare limt fast Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 hva med å la det gå på garantien ?? .. siden du egentlig ikke vet hva som er feil? Lenke til kommentar
Yndis Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Om gitteret er bare limt fast så skal det vel bli et salig slit å få det på igjen om jeg først får det av? Lenke til kommentar
Yndis Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 damn, er ikke helt sikker på hvordan jeg skal klare å fjerne den grå dingsen rundt gitteret jeg, uten å ødelegge noe, bøye, knekke o.l. grr.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå