Wooho Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Har denne laptopne, og er fornøyd med den men CPU vifta suser på full guffe hele tiden. Så da lurer jeg på om denne har støtte for Cool'n'Quiet? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Tenker den bruker PowerNow teknologien jeg. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Hva vil dette si egentlig? Finnes det ikke noen form for programmvare som gjør det at jeg kan kjøre viften på 80 % ihvertfall under vanlig Word behandling? Endret 20. august 2005 av Wooho Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Kafforen bærbar har du? Jeg har ein acer maskin og med den maskinen følgte et program så hetter acer ePowerManagment, der inne kan jeg stille på cpu hastigheten, om den skal vere low, medium, high eller max. Vifta skrur seg jo også da ned alt etter som kort fort cpu`en går. Viss du i windows trykker på høyre museknapp - propeties - settings - advanced - powerplay så kan du også velge kossen cpu`en skal jobbe med strøm kabel i og om vifta skal gå på fult når batteriet begynner å gå tomt. Finnes sikkert mange andre program så gjør akkurat det samme, men jeg er heilt ny med bærbar data så dette er alt jeg vett foreløpig Lenke til kommentar
stamfar Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 tror ikke Athlon64 støtter powernow... men tipper den støtter Cool'n'Quiet siden det er athlon64. Hovedkortet må også støtte det, så oppdater til nyeste bios. Men viktigst av alt; du må ha AMDs Cool'n'Quiet drivere instalert.. Du finner dem på siden deres, last også ned "Dashboard" så du kan se med egne øyne om det funker. Man pleier og sette på minimal strømstyring i xp på stasjonære, men kanskje "laptop" settingen er bedre på bærbare. Hvis den står på desktop, allways on, eller lignende skrur du av C 'n' Q. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Litt min feil det der, leste ikke kafforen pc du hadde så såg ikke det var ein amd Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 tror ikke Athlon64 støtter powernow...men tipper den støtter Cool'n'Quiet siden det er athlon64. Hovedkortet må også støtte det, så oppdater til nyeste bios. Men viktigst av alt; du må ha AMDs Cool'n'Quiet drivere instalert.. Du finner dem på siden deres, last også ned "Dashboard" så du kan se med egne øyne om det funker. Man pleier og sette på minimal strømstyring i xp på stasjonære, men kanskje "laptop" settingen er bedre på bærbare. Hvis den står på desktop, allways on, eller lignende skrur du av C 'n' Q. Ikke det? Sjekk linken http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=283990 Les hva Snorre skriver der, og han har greie på AMD. Lenke til kommentar
stamfar Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 mulig jeg bomma litt her... etter nærmere ettersyn skjønner jeg ikke forskjellen på PowerNow og Cool 'n' Quiet. Teorien min er dog at PowerNow! er et ullent slagord. her følger litt marketing crap fra AMD: "In the past, increased processor performance has oftern meant increased power consumption and shorter battery life. AMD PowerNow!™ technology is an innovative solution available on all AMD mobile processor-based notebooks that can effectively increase notebook battery life, while delivering performance on demand, for the ultimate mobile computing experience." Det står "innovative solution available on all AMD mobile processor-based notebooks" og Athlon64 er ingen mobil prosessor såvidt jeg veit. Synes og huske at PowerNow! var noe som hørte til forige generasjon AMD prosessorer, men jeg må ha tatt feil der. Forvirringen vedvarer når jeg når jeg skal åpne Dashboard og .exe fila heter PowerNowDashboard og ligger i folderen PowerNow! Demo, men når jeg åpner programmet står det at det heter "AMD Cool 'n' Quiet Dashboard". (detter er på en desktop) hvor er snorreh nå? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hvis jeg ikke tar helt feil her nå så er PowerNow funksjonen på gamle AMD prosessorer. Tenker da på Athlon XP-M prosessorene. De har iallefall denne funksjonen. Cool`n Quiet er en videre utvikling til AMD 64 prosessorer. Men har den samme nytten. Klokker opp og ned hastigheten på prosessoren etter last. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 tror ikke Athlon64 støtter powernow...men tipper den støtter Cool'n'Quiet siden det er athlon64. Hovedkortet må også støtte det, så oppdater til nyeste bios. Men viktigst av alt; du må ha AMDs Cool'n'Quiet drivere instalert.. Du finner dem på siden deres, last også ned "Dashboard" så du kan se med egne øyne om det funker. Man pleier og sette på minimal strømstyring i xp på stasjonære, men kanskje "laptop" settingen er bedre på bærbare. Hvis den står på desktop, allways on, eller lignende skrur du av C 'n' Q. Ikke det? Sjekk linken http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=283990 Les hva Snorre skriver der, og han har greie på AMD. Good good skal sjekke dette, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå