kristian_92 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe PC til ca 10 000 kr og det jeg lurer på er om jeg kan bruke broren min sin OS fordi han har registrert en WIN. XP ... Går det bra eller må jeg kjøpe min egen? Hilsen Kristian Endret 20. august 2005 av kristian_92 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Ja, det kan du... Er det lovlig...... Nei, egentlig ikke.. Kommer store stygge slemme MS til å stenge for oppgraderinger.. MEGET tvilsomt, da jeg har en kompis som har 5x maskiner kjørende på samme "original" versjon av windows XP PRO (Han kjøpte den originalt, men har ikke betalt for mer enn en lisens, egentlig skal han ha 5) Det er en risk du må ta selv. Vurdere om du har råd til å eventuelt måtte kjøpe broren din en ny versjon av winXP hvis MS skulle stenge for oppgraderinger. Lenke til kommentar
kristian_92 Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Takk for svaret!!!!!! Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 åå, er så mange der ute som gjør gjør og vil gjøre akkurat som deg! Og er så mange som bruker ulovlige versjoner o.l, så jeg tviler på at MS ville kommet etter deg om dem skulle komme etter noen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Heh, synd at det er mindre pes med de ulovlige versjonene enn det er med de lovlige (aktivering osv.). =P -Stigma Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 du skal kjøpe en lisens pr pc, dermed basta Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 var det ikke noe om at man kunne kjøre samme versjonen på stasjonær og en laptop? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) du skal kjøpe en lisens pr pc, dermed basta Støtter den der. Vil du ikke betale, kan du heller benytte noe som er gratis. Ulovlig salg og distribusjon av programvare betyr tapt arbeidsinntekt, tapte arbeidsplasser og et urettferdig konkurransegrunnlag. Kampen mot piratene krever at mange virksomheter må avsette ressurser, noe som senker farten i både produksjon og utvikling. Enkelte bedrifter ser seg nødt til å innstille driften, grunnet uro og konsekvenser av illegale operasjoner. Endret 20. august 2005 av Jarbra Lenke til kommentar
sngm Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Mr-Ceo har rett. XP Home lisensen åpner for at du kan kjøre på en desktop og en laptop samtidig. Men ikke to desktop eller to laptoper... -sungaM Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 var det ikke noe om at man kunne kjøre samme versjonen på stasjonær og en laptop? NEI! En lisens pr maskin. Lenke til kommentar
Djenga Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 hmm har alltid trodd at det man har lov til å kjøre samme versjon på en laptop og en stasjonær. En lisens per pc hmm blir dyrt om man har 4-5 pc'er hjemme Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det er ikke en lisens per maskin, det er en lisens per aktiv maskin. Av definisjon kan du ha 100 installasjoner på samme lisens, så lenge bare en av dem brukes av gangen. Det er slik firmaavtalene er i allefall, sist jeg sjekket var det slik for private også. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Diskusjoner rundt hvordan omgå eller ignorere lisensbetingelser med mere er ikke tillatt her på forumet. Et par innlegg er fjernet fra tråden. Til trådstarter: Nei du har ikke lov å kjøre på andres lisenser. Om det går an teknisk er det altså ikke lov å diskutere her. Geir Lenke til kommentar
kristian_92 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Admin`c det blir til at jeg hører på ditt råd selvom jeg likte det minst!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå