PlastBox Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Når jeg kjører noen av PHPscriptene mine som inneholder f.eks. kommandoen Header("Location : index.php"); får jeg, noen ganger, feimeldingen Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at Cartec2updt.php:5) in Cartec2updt.php on line 23 Noen som vet hva denne feilen skyldes, evt. en annen funksjon jeg kan bruke i stede for header? Please, det er livsviktig!! Driver og lager side for cartec norge og uten denne lille detaljen kan jeg IKKE si med fornøyd med admin-siden jeg lager!!! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Header() må vere sendt ut før noko anna er sendt til browsaren. Dette betyr at PHP-scriptet ditt må komma før all HTML, det kan ikkje vere nokon mellomrom før <?php-taggen startar, samt du kan ikkje bruke print eller echo før header. mvh., Vegard Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Takker så mye! Det hjelper jo egentlig lite å bare vite hva jeg IKKE kan gjøre med header-koden da... Skulle vært en kode såm gjorde det samme uanstee hvor i scriptet Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Kan du ikke bruke Include ("http://www.bla.com"); istedenfor? Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Prøv å sett følgende inn der hvor du har header("Location: ") : <script type="text/javascript"> location.href="index.php"; </script> Jeg hadde samme problemet som deg en gang, og fikset det med javascript. Vet ikke om det vil fungere skikkelig i ditt tilfelle, men det er vel verdt et forsøk. Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 jeg laga bare en funksjon som jeg kaller redirect: function redirect ($url) { echo "<script language="javascript">"; echo "this.location.href="$url""; echo "</script>"; } og om jeg vil bruke den så bruker jeg bare redirect("fil.php"); og om du vil at dem skal sendes videre uten at php koden som er under skal kjøres, så kan du f.eks. gjøre sånn if (blabla) { die(redirect("fil.php")); } Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hvis du bruker output buffering kan du unngå dette. Evt kan du jo gjøre all sjekking helt i startet av scriptet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå