Nitrob Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hvor kan jeg få kjøpe Molex kontakter til kretskort og teip til og legge ledere på kretskortet med? Har en bunke med gamle kort liggende av den brunne typen har det noe og si for hvilken teip jeg bruker? Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 molex er en fabrikk og ikke en kontakt... du mener sikkert den 4-leder strømkontakten som er på HD o.l., det finnes en slik på no.farnell.com (jeg har bestilt slike derfra, men husker ikke hvor jeg fant de) teip? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Ja det stemmer Dr_VingTor er den typen jeg er ute etter finnes det noe meer spesefikt navn på det en 4pin molex sett gjenom flere tusen konponenter på farnell.com men kunne ikke finne den hmmm Teip ja Før i tiden da fattern gikk på skolen brukte di en sort teip til og lagge baner på kretskort i stedefor og printe ut mønsteret på transparang film som blir brukt nå Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Du kan også tegne på banene med en spesiell tusj... Trur det er en tape som heter "Alfac" som er mye brukt til dette... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Microplex Der har de ihvertfall "molex" koblinger.. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 MicroplexDer har de ihvertfall "molex" koblinger.. Ja jeg har funnet mange av den typen. men det jeg er ute etter er den typen som jeg kan lodde til kretskortet! Mulig jeg må lodde av noen fra gamle harddisker eller cdrom Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Link Prøv der, kan ha flaks.. Orket ikke lete selv pga de har en del og litt uryddige sider (etter min smak).. Mener å ha sett sånne ting der tidligere men siden ser litt skralere ut nå.. Endret 20. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 molex er en fabrikk og ikke en kontakt... Det kan jo så være, men det kalles Molex kontakt fordet. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 joda, men det er veldig misvisende egentlig... prøv for eksempel å gå på en butikk å si at du skal ha en sony, philips (eller.no)... det gir jo egentlig ikke mening. Problemet er vell at det ikke finnes noe ordentlig navn på kontakten. The 8981 series of power connectors are used mainly in the hard and floppy disk drive industries så den heter vell bare 8981 da... se på www.molex.com under Power Connectors -> Disk Drive Power Connector da finner du molex sitt varenummer og det blir kanskje enklere å søke opp denne kontakten på andre sider Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 The 8981 series of power connectors are used mainly in the hard and floppy disk drive industries så den heter vell bare 8981 da... se på www.molex.com under Power Connectors -> Disk Drive Power Connector da finner du molex sitt varenummer og det blir kanskje enklere å søke opp denne kontakten på andre sider japp det gjorde sakken 100% lettere ringte molex norge og bestilte en haug i dag Lenke til kommentar
icer Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Får jo slike på Clas Ohlson og muligens i din lokale elektro sjappe (om du ikke bor for langt ut på bondelandet som jeg ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå