Gå til innhold

Passord beskytte intranettside

Anbefalte innlegg

På jobben har jeg laget en presentasjonsside som skal legges ut på intranettet. Men alle som har tilgang til intranettet kan ikke ha tilgang til denne presentasjonssiden. Jeg ønsker derfor å sperre uautorisert tilgang med passordbeskyttelse. Hvordan kan jeg lettest gjøre dette? Finnes det noen lette måter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja si det. Det må jeg nok undersøke. Det kjører allerede et oppegående intranett på serveren. Men hva slags server som kjører vet jeg ikke ennå. Men PHP ligger nok sikkert ikke der. Men det er mer en en filserver vil jeg nok tro ja. Kan du gi meg et svar alikevel?

Lenke til kommentar

Hvis det er en webserver kalt Apache installert, kan du bruke passordbeskyttelse via noe kalt .htaccess. Hvordan du gjør dette er jeg ikke helt stø på, men det er garantert noen treff hvis du søker på forumet :)

Fant en tutorial :) har ikke lest gjennom hele, men skulle tro du finner det du leter etter der :)

http://www.depiction.net/tutorials/htacces...dprotection.php

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Jeg skal sjekke opp hva vi bruker slags serverprogram. Kjører GNU/Linux (Ubuntu) selv, så jeg vet jo hva Apache er. Vi kjøres en Unix server på jobb. I allefall sentralt (landsdekkende). Men er ikke helt sikker. Og da kan det vel være at vi bruker et proprietært serverprogram. Men dette vet jeg ikke sikkert. Det er godt mulig at vi bruker windows server for alt jeg vet, lokalt. Må sjekke ut dette. takker for all hjelp så langt. Håper dere kan svare meg igjen når jeg har funnet ut av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...