Gå til innhold

Tips til hybelmat

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er mann fattig kjøper man paste i kilos (eller større poser ) på europris / lidel / sett inn billig kjede her

så er det bare og koke litt hver gang man er sulte, og bel man ikke mette er det bare og koke mere , smør og kezup hjelper på smaken , dette kan man lett leve 1-2 uker på ;)

Lenke til kommentar

Sånn derre frukt-blanding fra Axa (1kg) koster 14.50 lens på Kiwi, holder til frokost i 3-4 dager. Middag er fjorland/toro/stabburet (Grændis)/lapskaus på box/peppes. Kvelds er masse brødskiver. Skal du har lunsj også går det 5-6 skiver grovbrød med gulost, brunost og skinke/Gilde salami.

Lenke til kommentar

Kjøp masse ris. Koster nesten ingenting når du kjøper riktig type og mengde. Av det kan man lage omtrent alt.

Ellers har jeg to ord å komme med: First Price og Euroshopper (Nei, jeg anbefaler deg ikke å spise forummedlemmene med samme navn, men derimot se etter merkene i butikken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Nettop ferdig med et år på hybel..

Frokost - rundstrykker med ost, salami etc.

Lunjs - Diverse varm mat jeg kjøpte på meny

Kommehjemfraskolenmat, Middag og kveldsmat - Fjordlands middagsretter :love: , Lapskaus på boks, Spagetti og kjøttboller, Pølser på boks, Pizza, Nudler.

Dette er da ting jeg pleide og spise.. Også må jeg få anbefale cola og pottis, noe som jeg altid er avhengi av og knaske på :thumbup:

Med god mat og internet så er faktisk hybellivet ikke så ille..

Lenke til kommentar
Nettop ferdig med et år på hybel..

Frokost - rundstrykker med ost, salami etc.

Lunjs - Diverse varm mat jeg kjøpte på meny

Kommehjemfraskolenmat, Middag og kveldsmat - Fjordlands middagsretter :love: , Lapskaus på boks, Spagetti og kjøttboller, Pølser på boks, Pizza, Nudler.

Dette er da ting jeg pleide og spise.. Også må jeg få anbefale cola og pottis, noe som jeg altid er avhengi av og knaske på :thumbup:

Med god mat og internet så er faktisk hybellivet ikke så ille..

Du kan ikke ha levd veldig billig.

Fjorland-retter pleier jo å koste over 40kr og da får man ikke veldig mye mat for pengene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bodde en periode i fjor i en leilighet med to andre, og kjørte da en Saab 9-5 stasjonsvogn (altså, ikke en vanvittig stor bil, men rimelig greit med plass likevel). En dag fant vi ut at vi skulle pante flasker -- hele bagasjerommet, pluss ganske store deler av baksetet ble fylt opp, og vi måtte ha et par-tre handlevogner for å få galskapen inn i butikken. Greit nok. Etter omtrentlig tre uker til fant vi ut at det var på tide å pante flasker igjen, og da ble bilen nesten like full. Jeg fant det hele litt skremmende, nå drikker jeg knapt brus -- absolutt å anbefale. Skulle tro jeg sparer rimelig mye penger på det også.

Hvordan enkelte klarer å få i seg pasta og lignende fra hermetikkbokser er for meg uforståelig, og det innebærer ikke vanvittig mye jobb å koke opp litt pasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...