Gå til innhold

Tips til hybelmat

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest denne "hva jeg ikke liker tråden" fant jeg ut at det er bedre å ha en tipstråd for god og billig mat. Mange av dere bor nok - i likhet med meg - på hybel, enten som studenter eller borteboende elever på videregående.

Man kan ikke stikke under en stol at det forsvinner mye penger i helgene, og at man alt for ofte kjøper junkfood ute eller alt for dyr mat til å lage hjemme.

Kom med middagstips, kveldstips og annet. Utgangspunktet er at maten skal smake bra, være billig og samtidig interessant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
middag: strimlet svinekjltt + buljongterning + fryst lapskausblanding. (brun kjøttet, ha i vann og buljongterning, ha i lapskausblandingen= en god, sunn, ikke så alt for dyr lapskaus :).

haha.. har du sett på TV eller har du vært på matprat.no.. den oppskriften er som reklame for matprat.no i hvertfall på discovery... er tips nummer 3 eller 4 tror jeg... :p

da kan jeg kanskje anbefale www.matprat.no, har aldri vært der selv men...

Lenke til kommentar
Fylt pasta fra Fjordland + et glass med tilhørende tomatsaus = knall

En genial kombinasjon.

En annen god ting er lasagne fra Findus. Den er kanskje litt stor til én person. Jeg pleier å kjøpe den når broderen og jeg er alene hjemme i helgene. Den smaker ikke "mammas-lasagne", men den er ikke noe til å rynke på nesen av heller. Finnes i frysedisken. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ei høne kan ganske greit vare til tre middager.

Dag 1: "Kyllingbryst" sammen brød, pasta, ris, salat etc.

Dag 2: Frikassé. Plukk av mesteparten av kjøttet som er igjen. Fyll opp med grønnsaker som blomkål, gulrøtter, kålrabi etc.

Dag 3: Kok suppe på det som er igjen.

Litt mer arbeide enn ferdigmiddager, men smaker bedre og er mye billigere.

Havregrøt som foreslått tidligere i tråden er god, billig og sunn mat.

Leste en rapport for en tid siden at havregrøt også fungerer veldig godt som forbyggende tiltak mot tarmkreft.

Solbærsyltetøy oppi synes jeg smaker bedre enn sukker. Syltetøy er billig, godt og solbær inneholder bla. mye c-vitaminer.

Fisk er billig og godt.

Fet fisk som laks i ferdige skiver koster ikke mange kronene.

Stekt, kokt eller grillet fisk sammen med et par bakte poteter feks.

Jeg er ikke glad i fiskegrateng med makaroni.

Men det finnes oppskrifter som isteden bruker stivvispede eggehviter.

Enkelt å lage, og som med det meste annet som lages i ildfast form blir det lite oppvask.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...