Gå til innhold

PC i bil maks 5000


Anbefalte innlegg

Ser at det ligger masse forslag her inne på forumet på ny pc'er. Har søkt litt rundt, men blir bare mer og mer forvirret. Pc markedet raser jo av sted så poster som er noen mnd. gamle er jo nesten utdatert.

 

Så derfor håper jeg noen kan helpe meg med komponenter til en så rimelig PC som mulig, men med grei prosessor kraft(hva nå det vil si...). PC'en skal altså brukes i en bil, mest til musikk og navigasjon. Men også til noe tvtitting/dvd og internett.Her er noen av kravene.

 

* m-atx kabinett(utseende ikke så viktig da det vil bli skjult)

* Skal IKKE brukes til å spille med

* Tror ikke skjermkortet betyr så mye da den skal kobles opp mot en 7"lcd(gjerne integret i hovedkort)

* Må ha trådløst nettverk 54mps

* Lydkvaliteten bør være bra

* 200gb harddisk

* 512mb ram

* Min. 2 pci plasser(gjerne fler)

* Min 4 usb porter

* Godt tv/radio kort

* DVD

* Trenger ikke tastatur/mus/skjerm/software

 

Vet ikke hva dette vil ligge på, men hadde håpet på noe rundt 4 - 5000(gjerne billigere)

 

Håper noen av dere guru'er der ute kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt en liten test på "hjemmepc" i biln... Men det endte opp med en defus harddisk da de ikke tåler mange grams støt, ble for hard medfart for mitt testoppsett i allefall.. men var morro så lenge det varte, hadde internett i biln oxo... anbefaler deg heller å kjøpe billig bærbar, da de tåler mere, så har du noe funsjonabelt ellers oxo....

 

mitt syn, min erfaring, kansje det var en dårlig harddisk...

Lenke til kommentar
Tenkte å prøve å lage noe elastisk oppheng til hardisken. Feste i gummistrikker el. Ellers er vel det tryggeste å lagre ting man ikke kommer til a savne :)

Jeg vil tro det er bedre å feste harddisken med bårrelås og polstre den med skumgummi (eller noe annet mykt). Hvis du fester den i gummistrikk vil den nok henge og dingle. (og det er ikke bra)

Lenke til kommentar

Hmmm, beklager at ikke prisen kommer opp der, jeg som linket feil...

 

Prisen på 2.67Ghz er 2990,-

Og prisen på 2,4Ghz er 2150,-

 

Hovedkortene er vel micro - atx på disse? Har ett kabinett som jeg evt. kunne putte delene i. Syntes det virket billig, men har ikke noe erfaring med de ny 64bit prosessorene.

 

Så det lurer på er om de er gode nok? Skal som sagt brukes i en bil opp mot en 7"LCD. Oppløsningen kommer kun til å bli kjørt på 800 x 480, det vil bli brukt noe navigasjonsprog. som map monkey el. DVD/Mp3 og kansje DIVx avspilling og noe internett surfing.

Endret av Kent'en
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...