DuckDuckGoose Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hei! Jeg skal kjøpe en microfon jeg kan koble til pcen min slik at jeg kan synge og spille gitar og få helt greit lydopptak av d. Har noen forslag til mikrofoner som duger til dette? Kan godt betale noen hundringser Lenke til kommentar
hemo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Eg skulle lesa inn ein artikkel (lydbokprinsippet) og brukte eit Plantronics hodesett. Resultat blei elendig. P'ar og S'ar høyres heilt fæle ut, samt at bassmengda blir veldig ulik, ettersom vinkel og avstand varierer. Så, ja: Kva for ein PC-mikrofon kan ambefalast? USB-basert? Mini-jack? Sony har kanskje nokon mikrofonar som er meint til Minidisk? Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 En mikrofon som er ment til mini-disk må være bra! Hva med en slik en? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114298&cks=SER Litt billig type da, men de som har kjøpt den ser ut til å være fornøyd.. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Eg fann ein knasj tråd her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=323747 ..men for meg virker tusen kroner litt mykje til innspilling av stemme. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 ja, det er litt i meste laget! Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Shure Beta 58, enhver vokalists førstevalg! Lenke til kommentar
hemo Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Blir det problematisk å få den her inn i datamaskina? Eg hørte ein podcast frå ein fyr som skraut veldig av å ha fått seg ny og proff mikrofon. Han hadde separat mikrofonforsterkar og sånn skjermfilter framfor (for å stoppa pff-lydar). Resultatet blei at heile romklangen øydela lydbilde. Oppsettet til fyren hadde garantert funka godt i eit lydisolert radiostudio, men med generell romstøy blei dette elendig. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Dobbelpost Endret 23. august 2005 av hemo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå