Cowboystrekk Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Søstra mi vil gjerne ha seg en billig bærbar pc i forbindelse med studiestart og har spurt meg om tips. Jeg har foreløpig sjekket ut følgende: Dell inspiron 2200 og Acer travelmate 2312 fra netshop (5395,-). Kravene er: - billig! Maks 6000,- for pc, bæreveske, frakt og trådløst nettverk. Bæreveske får hun ved studiestedet for ca 300,- - stille, gjør ikke noe om vifta går litt, men bør være mulig å ha med på forelesninger - batteriet bør vare i minst 2,5 timer - Helst ikke være så stor og tung, litt over 3 kg går greit mede 14" eller 15" skjerm. - Helst 512 minne - Skal bruke den til skolearbeid, surfing, høre på musikk og se en DVD av og til på toget. Jeg har selv testet dellen og var godt fornøyd med den, over 3 timer batterilevetid, stillegående og lav pris (5046,- med 512 minne for noen uker siden, ei jeg kjenner har den.) Det jeg lurer på er følgende: Har noen av dere erfaringer med pcen fra acer? Er den å anbefale? Finnes det andre greie alternativ i denne prisklassen? Hvor mye er det mulig å prute ned den dell pcen på tlf? den ligger nå ute på nettet med 256 ram for 6200,- (stor prisøkning desverre), tror dere det ville det vært mulig å byttet du gratis printer de nå tilbyr med 512 ram og få den med trådløst nett for maks 5700,- om noen har erfaring fra pruting på dell pcer? Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 tror dere det ville det vært mulig å byttet du gratis printer de nå tilbyr med 512 ram og få den med trådløst nett for maks 5700,- om noen har erfaring fra pruting på dell pcer? Tviler egentlig på at det er mulig å inngå personlige avtaler med dell. Det er et så stort konsern at hvis de skulle inngå avtaler med hver enkel kunde ville det blitt veldig mye ekstraarbeid. Prute på dell går heller ikke, av samme grunner. Du kan jo selvfølgelig prøve, men tror disse pc'ene er pressa bra i pris fra før. -MortenGj Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Har hørt om flere andre som har fått billigere deler, endret tilbud etc, ikke akkurat pruting i den forstand. Når pcen kostet 5046,- for en måned siden og den idag med like spesifikasjoner koster 6190,- så sfinner jeg ikke prisen spesielt "presset"... Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 dell kan du gjøre gode dealer med Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Noen som har andre alterantiver? Jeg heller mest mot å anbefale henne dell (såfremt prisen går ned litt), leste dog at den acer-maskina hadde god batterilevetid i en test. Hun tenkte å bestille den iløpet av kommende uke... Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 tror dere det ville det vært mulig å byttet du gratis printer de nå tilbyr med 512 ram og få den med trådløst nett for maks 5700,- om noen har erfaring fra pruting på dell pcer? Tviler egentlig på at det er mulig å inngå personlige avtaler med dell. Det er et så stort konsern at hvis de skulle inngå avtaler med hver enkel kunde ville det blitt veldig mye ekstraarbeid. Prute på dell går heller ikke, av samme grunner. Du kan jo selvfølgelig prøve, men tror disse pc'ene er pressa bra i pris fra før. -MortenGj Feil, man får alltid de beste tilbudene ved å ringe Dell og snakke med en kundekonsulent der. De prøver selvfølgelig å legge på masse dritt du ikke trenger i tillegg så du kanskje ikke vinner mye på det men er du bevisst på hva du vil ha og ikke er helt grønn når det gjelder pc kan du spare mye her. Min far kjøpte nettopp en ny stasjonær pluss en ny bærbar fra dell til den nette sum av 17500,- eks mva. Sjekka etterpå og sparte noen tusen i forhold til prisene på webben ja. Tilbake til topic, dama skal ha seg bærbar til maks 6000 nå, tror jeg vil anbefale den acer maskina netshop selger, mye fordi hu bor rett ved hentelageret i Oslo men også fordi jeg føler hu får mye får penga. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Prøvde å ringe dell men de hadde ikke noe bedre tilbud å gi. Fant imidlertid en PC til som hørtes interessant ut: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310940&cks=PRL Noen som vet noe om denne? Oppgitt batterilevetid er 4 timer, noe jeg tviler på, noen som vet hvor langt unna sannheten ligger? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg vil tro at batteritiden vil ligge under 3 timer, og rundt 2 timer. Celeron-M er ikke så strømsparende. Et lite eksempel, en fyr her på forumet hadde en Acer med Celeron-M, han byttet prosessor til Pentium-M og batteritiden økte med 1 time. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Fant ut at den komplett-maskina har ca 3 timer betterilevetid (etter test på tilsvarende modell uten widescreen på HW.no) 8-cellers batteri, det holder i lange baner så jeg bestilte den til henne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå