Gå til innhold

Billig bærbar til min søster

Anbefalte innlegg

Søstra mi vil gjerne ha seg en billig bærbar pc i forbindelse med studiestart og har spurt meg om tips. Jeg har foreløpig sjekket ut følgende: Dell inspiron 2200 og Acer travelmate 2312 fra netshop (5395,-).

Kravene er:

- billig! Maks 6000,- for pc, bæreveske, frakt og trådløst nettverk. Bæreveske får hun ved studiestedet for ca 300,-

- stille, gjør ikke noe om vifta går litt, men bør være mulig å ha med på forelesninger

- batteriet bør vare i minst 2,5 timer

- Helst ikke være så stor og tung, litt over 3 kg går greit mede 14" eller 15" skjerm.

- Helst 512 minne

- Skal bruke den til skolearbeid, surfing, høre på musikk og se en DVD av og til på toget.

Jeg har selv testet dellen og var godt fornøyd med den, over 3 timer batterilevetid, stillegående og lav pris (5046,- med 512 minne for noen uker siden, ei jeg kjenner har den.)

Det jeg lurer på er følgende:

Har noen av dere erfaringer med pcen fra acer? Er den å anbefale?

Finnes det andre greie alternativ i denne prisklassen?

Hvor mye er det mulig å prute ned den dell pcen på tlf? den ligger nå ute på nettet med 256 ram for 6200,- (stor prisøkning desverre), tror dere det ville det vært mulig å byttet du gratis printer de nå tilbyr med 512 ram og få den med trådløst nett for maks 5700,- om noen har erfaring fra pruting på dell pcer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror dere det ville det vært mulig å byttet du gratis printer de nå tilbyr med 512 ram og få den med trådløst nett for maks 5700,- om noen har erfaring fra pruting på dell pcer?

Tviler egentlig på at det er mulig å inngå personlige avtaler med dell. Det er et så stort konsern at hvis de skulle inngå avtaler med hver enkel kunde ville det blitt veldig mye ekstraarbeid. Prute på dell går heller ikke, av samme grunner. Du kan jo selvfølgelig prøve, men tror disse pc'ene er pressa bra i pris fra før.

-MortenGj

Lenke til kommentar
tror dere det ville det vært mulig å byttet du gratis printer de nå tilbyr med 512 ram og få den med trådløst nett for maks 5700,- om noen har erfaring fra pruting på dell pcer?

Tviler egentlig på at det er mulig å inngå personlige avtaler med dell. Det er et så stort konsern at hvis de skulle inngå avtaler med hver enkel kunde ville det blitt veldig mye ekstraarbeid. Prute på dell går heller ikke, av samme grunner. Du kan jo selvfølgelig prøve, men tror disse pc'ene er pressa bra i pris fra før.

-MortenGj

Feil, man får alltid de beste tilbudene ved å ringe Dell og snakke med en kundekonsulent der. De prøver selvfølgelig å legge på masse dritt du ikke trenger i tillegg så du kanskje ikke vinner mye på det men er du bevisst på hva du vil ha og ikke er helt grønn når det gjelder pc kan du spare mye her. Min far kjøpte nettopp en ny stasjonær pluss en ny bærbar fra dell til den nette sum av 17500,- eks mva. Sjekka etterpå og sparte noen tusen i forhold til prisene på webben ja.

Tilbake til topic, dama skal ha seg bærbar til maks 6000 nå, tror jeg vil anbefale den acer maskina netshop selger, mye fordi hu bor rett ved hentelageret i Oslo men også fordi jeg føler hu får mye får penga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...