Gå til innhold

Vifte modding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

ustabil skrev (2002-08-08 12:08):

Hei jeg skal montere noen vifter oppe på chieftecen, hvordan skal jeg plassere de? Jeg har kjøpt to Enermax 120 vifter.

Mener du oppå toppen av kabinettet? Har du bigtower eller midi? Er vel uansett ikke værre enn at du lager to hull etter hullet i viftene.

Lag en form fra vitene, altså en sirkel av f.eks. papir/papp som du bruker til å tegne hvor du vil ha hull på toppen. Så tar du en stikksag, type elektrisk med metallblad, og skjærer rundt på innsiden av de ringene du har tegnet på toppen.

Så tar du en fil og gjør kanten fin og pusser litt med sandpapir. Driller hull til skruene. Så er det bare å skru fast, du kan jo evt. velge om du vil ha noen slags for for gitter over hullet så små fingre ikke kommer inn.

Lenke til kommentar

det er jo ikke lagd noe standard for 2x120mm vifter i chieftec. det jeg ville gjort er å bruke dremel å lage 2 hull i toppen som er like stor som Diameteren til viftebladene, slik at du får luft blåsende inn eller ut.. MEN hvor godt det hjelper veit jeg ikke.

Lenke til kommentar

når jeg lagde mine hull i toppen (2x80mm) så tegnet jeg opp en sirkel som hadde diameteren til vifta å skjærte det ut med en stikksag (gikk på luft). Så monterte jeg 2 gummilister rundt så ikke det skulle se så stygt ut. deretter monterte jeg vifta unde m/ viftegrill ovenpå... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...