lysbryter Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Jeg har lest en del om hvordan en kan åpne XP-prosessorer og dermed gjøre multiplier-overklokking mulig. Nå er jo ikke dette akkurat nytt lenger, så en kan vel da regne med at teknikken har "satt seg", at en vet mer om det nå enn for et halvt år siden etc. osv. osv. Dere skjønner hva jeg mener. Det jeg lurer på er: Hva slags multiplierøkning kan man regne som sikkert at en bør klare? Fra før kjører jeg prosessoren min på 137 FSB, og har ikke planer om å kjøre høyere pga RAM etc. Kanskje da multiplieroverklokking kunne være noe for meg? Og hvordan er temperaturøkningen ved multiplieroverklokking sammenliknet med FSB-klokking? Og hvor mye mer strøm vil prosessoren trenge? Pga varmeutvikling ønsker jeg å holde den så lav som mulig. _________________ AMD XP1700+, Abit KR7A-133, Gainward GF3 Ti/200 128MbDDR, 512 Mb Twinmos (M-tech) PC2100 CL2.5, WD 7200 80Gb ATA100, IBM 5400 10Gb ATA33, Plextor 24/10/40A, Pioneer DVDA05S, SB Live! Value, SMC EZ 10/100, LG 99G 19", Logitec Cordl. Deskt. Opt, fUnc, WinXP [ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-08-08 13:56 ] Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Er det virkelig ingen som har prøvd å åpne XP-prosessoren sin? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Joda, tusenvis! Og skal du ha tak i "rubbet", så foreslår jeg at du kikker her: http://www.overclockers.com/ Velg CPU-database, og finn frem til din CPU. Det gir en god indikasjon på hva du kan klare. Men vær oppmerksom på at de beste resultatene gjerne er kombinert med voltmodding av hk, og i visse tilfelle også ekstrem kjøling! Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Noen som vet hvor jeg får kjøpt skalpell? :razz: Lenke til kommentar
JonV Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 14:41, lysbryter skrev:Noen som vet hvor jeg får kjøpt skalpell? :razz: Enhver hobby forhandler har skalpell. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har vært innom Torshov Bilrekvisita, og prøvd på biltema på nett, men kan ikke finne reparasjonssett for bakrutetråder. Hvor kan jeg finne dette? Lenke til kommentar
555 Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 21:59, lysbryter skrev:Jeg har vært innom Torshov Bilrekvisita, og prøvd på biltema på nett, men kan ikke finne reparasjonssett for bakrutetråder.Hvor kan jeg finne dette? jeg har samme problemet (gidder ikke bestille) kan jeg bruke kobberpasta? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 heisann.. http://www.highspeedpc.com som selger unlocking kit som funkerer bra.. Har brukt min på 4 CPUer.. 3 Palimo og en Tbred 2200+ alle gikk greit. Koster runt 15 dollar og 7 dollar sending. Ingen moms og kommer direkte til postboksen. Dem tar også i mot paypal. Hilsen, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå