Gå til innhold

VG - Utrolig dårlige på film?


Passasjer

Anbefalte innlegg

Og det er like greit å innse det med en gang; Kill Bill er ikke et mesterverk. Hverken vol.1 eller vol.2 eller vol.1+2 . At han ga god karakter til vol. 2 må ha vært fordi han var bakfull (eller ikke så ferdig filmen).

Enig derfor jeg liker Arild Abrahamsen`s anmeldelser. Bare fordi Tarantino gav ut PulpFiction trenger ikke andre filmer han lager å være noen mesterverk. Noe jeg synes Kill Bill filmene ikke er og ikke vil bli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Og det er like greit å innse det med en gang; Kill Bill er ikke et mesterverk. Hverken vol.1 eller vol.2 eller vol.1+2 . At han ga god karakter til vol. 2 må ha vært fordi han var bakfull (eller ikke så ferdig filmen).

Enig derfor jeg liker Arild Abrahamsen`s anmeldelser. Bare fordi Tarantino gav ut PulpFiction trenger ikke andre filmer han lager å være noen mesterverk. Noe jeg synes Kill Bill filmene ikke er og ikke vil bli.

"Bare" fordi Quentin Tarantino lagde Reservoir Dogs, skrev den fantastiske True Romance, sto bak den ekstremt slitesterke Jackie Brown og lagde verdens beste film Pulp Fiction så betyr det nødvendigvis ikke at alt han lager er genialt. Slik jeg ser det er Kill Bill helt fantastisk, men det er bare min mening.

Lenke til kommentar
Læregutten ja? Snarere hans beste venn og kollega. Og nei, han får ikke filmene til QT til å se ut som gråstein. Det viser både anmeldelser, priser og publikumsrespons.

Du skjønte utmerket godt hva jeg mente. Og forresten, det er min subjektive mening at Sin City gruser samtlige filmer Tarantino har på CV'n sin.

 

Og bare så det er sagt:

 

Anmeldere er kjedelige mennesker.

Priser gis bort av blant annet anmeldere.

Publikum(les: den gemene hop) er kjipe folk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
OT: Jeg mener at Quentin Tarantino er en av de mer oppskrytte gutta i Hollywood. Og nå har til og med læregutten hans kommet og laget en film som får QT sine til å se ut som gråstein.

Sier han som har en av verdens mest oppskrytte filmer som sin favoritt. Jeg tror få er klar over hvor gjennomtenkt alt i Tarantinos filmer er. Det hjelper å se Pulp Fiction med trivia track.

 

Robert Rodriguez er en flink gutt det, selv om Sin City ikke var det helt store den burde blitt. Tarantino skriver bedre enn Frank Miller, og han hadde garantert fortynnet replikkene i Sin City, slik som Rodriguez ikke gjorde. Jeg synes det er helt forkastelig å overføre tegneserier direkte til lerretet, uten å tilpasse den først.

Lenke til kommentar
Sier han som har en av verdens mest oppskrytte filmer som sin favoritt. Jeg tror få er klar over hvor gjennomtenkt alt i Tarantinos filmer er. Det hjelper å se Pulp Fiction med trivia track.

 

Robert Rodriguez er en flink gutt det, selv om Sin City ikke var det helt store den burde blitt. Tarantino skriver bedre enn Frank Miller, og han hadde garantert fortynnet replikkene i Sin City, slik som Rodriguez ikke gjorde. Jeg synes det er helt forkastelig å overføre tegneserier direkte til lerretet, uten å tilpasse den først.

Blade Runner, oppskrytt? Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Her snakker vi om verdens desidert beste film! ;)

 

At ting er gjennomtenkt kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg ser en film for å bli underholdt. Enten det er via å bli skremt, rørt, glad eller fascinert(osv osv). Det kan og faktisk være artig at ting ikke alltid henger helt på grep.

 

Jeg synes ikke det var noe galt med replikkene i Sin City. Jeg synes faktisk de var fortreffelige. Men, så skal det jo sies at jeg kun har sett filmen en gang.

 

Og til slutt: Quentin lager meget gode filmer han, men jeg synes faktisk at Sin City overgår de alle. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
At ting er gjennomtenkt kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Nå må du tenke deg om litt før du skriver. Om du ser mye film, så kommer du etterhvert til å få et mer analyserende øye. De fleste filmer refererer til ting og tang som andre filmer, musikk og bøker, og hvis du er klar over dette, blir filmen så mye bedre. Hva ville Shrek vært uten alle referansene? Det er ingenting som er bedre enn en gjennomført film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg tror ikke jeg trenger å kommentere den uttalelsen da den forhåpentligvis var rettet mot noen andre. :ermm:

Mer eller mindre.

 

Du vet jeg elsker deg uansett. Rent platonisk, altså. :love:

Lenke til kommentar
Og det er like greit å innse det med en gang; Kill Bill er ikke et mesterverk. Hverken vol.1 eller vol.2 eller vol.1+2 . At han ga god karakter til vol. 2 må ha vært fordi han var bakfull (eller ikke så ferdig filmen).

Enig derfor jeg liker Arild Abrahamsen`s anmeldelser. Bare fordi Tarantino gav ut PulpFiction trenger ikke andre filmer han lager å være noen mesterverk. Noe jeg synes Kill Bill filmene ikke er og ikke vil bli.

"Bare" fordi Quentin Tarantino lagde Reservoir Dogs, skrev den fantastiske True Romance, sto bak den ekstremt slitesterke Jackie Brown og lagde verdens beste film Pulp Fiction så betyr det nødvendigvis ikke at alt han lager er genialt. Slik jeg ser det er Kill Bill helt fantastisk, men det er bare min mening.

Er så enig så enig. Tarantino lager helt fantastiske filmer. Reservoir Dogs og Pulp Fiction er bautastener i filmhistorien. Sannelig klarer han også å lage to meget bra filmer mange år etterpå ved Kill Bill 1 og 2. En noe annerledes stil men utrolig stilig. Har du sans for Tarantion så er det lett å like alt det han står bak. Robert Rodriguez er en annen filmskaper siden hans debutverk El Mariachi. Han regisserte også From Dusk Till Dawn der Tarantion bidro som delprodusent og skuespiller.

 

Arild Abrahamsen liker tydeligvis å briljere med ord og vendinger. Jeg er ofte uenig i hans konklusjons men moro anmeldelser blir det jo :roll:

Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg liker så godt ved Killbill-filmene; alle referansene han har klart å proppe i dem :!: Det er så til de grader stappfullt av klisjéer, men samtidig så utrolig herlig underholdende! :)

 

Bladerunner er en av de aller beste sci-fi filmer laget noensinne, min mening. Men.. uten musikken ville den ikke vært noe sammenlignet med andre filmer i samme gate. Musikken gjør den helt unik. Jeg tror også det var første gang jeg så Rutger Hauer, og jeg har alltid likt ham siden (selv om de fleste filmene han er med i er langt fra spesielt bra).

 

Kjøp spillet Bladerunner, det er gammelt nå, og hadde dårlig grafikk selv da det var nytt, men for en ATMOSFÆRE det har..! :thumbup:

Lenke til kommentar

Musikk er veldig viktig i film(Se for dere at Ridley Scott byttet ut Hans Zimmer med @lek fra MGP Jr) og Vangelis sitt soundtrack til Blade Runner er intet mindre enn et mesterverk.

 

Rutger Hauer, den nederlandske jernmannen. En fantastisk skuespiller som ikke alltid har vært like heldig med rollevalgene.

 

Jeg har gjennomført Blade Runner-spillet kanskje 20 ganger. Verdens 3. beste spill etter Realms of the Haunting og System Shock II.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Han regisserte også From Dusk Till Dawn der Tarantion bidro som delprodusent og skuespiller.

Tarantino skrev filmen, det er vel det viktigste. Dessuten tok han over regien ved mange anledninger, til Rodriguez' ergelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...