Passasjer Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Gang på gang har jeg latt meg provosere av VG's filmanmeldelser. De gir knallfilmer 4-3, gjerne 4. Fantastic Four fikk 5, om jeg ikke husker feil. Er det bare meg som er lei av dem? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 VG's anmeldelser er bare basert på en persons synsvinkler, så denne personen har sjeldent samme syn som alle andre har jeg funnet ut av... Jeg gidder ikke bry meg om anmeldelsene i avisene lenger... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg leser ikke filmanmeldelser i norske aviser da de rett og slett gir meg null og niks. Jeg holder meg til www.aintitcool.com som samtidig gir meg en skikkelig god latter. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Du burde heller lese anmeldelsene i Dagbladet, de er mye bedre. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Rent journalistisk er jo VG en skikkelig ræva avis. Etter Rammstein-konserten sa de bl. a. at musikken "stinker". En avis som bruker sånt språk kan man jo ikke ta alvorlig. Det er jo derfor så flaut at det er norges bestselgende avis. Lenke til kommentar
Peri Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 VG er de dårligste på filmanmeldelser ja, bruker heller www.imdb.com jeg. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 www.filmlisten.no leverer bra filmanmeldelser Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Så var det de greiene om individuell filmsmak dah... Du kan ganske enkelt ikke stole på en enkelt anmelder. Steder som f.eks. IMDB gir et greit grunnlag, MEN ett av kriteriene for at slike karaktersnitt skal gi noen mening for DEG, for at du skal kunne vite om akkurat den filmen er verdt å kjøpe / leie / se på kino, er at du tilhører den samme GENERELLE gruppen anmelderene er i. Ellers kan det bli fullstendig skivebom. Det eneste jeg tør å si sikkert, er at jo fler som anmelder en film, jo bedre vil gjennomsnittskarakteren stemme for den jevne filmseer. Det er i det minste bedre enn om 1 enkelt anmelder skal diktere hva som er bra og dårlig, for vi vet jo godt hvor ofte det faller uheldig ut. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Filmlisten er bra, og selvfølgelig IMDb. Aintitcool har jeg ikke hørt om, men skal sjekkes ut. Men tilbake til VG - hvem gir Memento 4/6? Anmelderen legger seg opp i småting, "hvordan visste han at det var hans bil?" Vet at anmeldelsen kun er èn persons mening, men det burde være grenser. Skjønner ikke at de har sluppet igjennom kvalitetskontrollen i VG... Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Sier meg enig. Men det skal sies som LarsP at generelt sett gir norske anmeldelser oss ingenting. Ikke bare VG. Ingen forstår seg på filmteknikk og henger seg heller opp i politiske budskaper og andre irrelvante ting. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Mongo FuRY: Kvalitetskontroll i VG? Hoho. Når det er sagt: Redaktørene er av samme kaliber som skribentene deres. Derfor. Den eneste anmelderen fra VG jeg har lest noe av er Jon Selås. Han er en fjott med argumenter som ikke ville holdt mål i barnehagegården engang (men for VG er det godt nok). Av norske anmeldere synes jeg Per Haddal skriver godt. Er ofte uenig med han, men leser gjerne hva han har å si. Av utenlandske anmeldere synes jeg Jonathan Rosenbaum og Roger Ebert er dyktige til å begrunne sine konklusjoner, selv om de har mye rart for seg iblant - hvilket vil si at de mener noe annet enn meg. Sjekk for øvrig ut en interessant tråd om kritikere her: "Filmkritikkere, Å skille gull fra gråstein." Lenke til kommentar
andre_sn Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 hører på kun en kritiker jeg... broren min. Alt er rubbish uansett. Første han sier når han har sett en film, "nei fy faen." og for det meste er jeg enig. det meste som kommer fra hollyskog er jo bare møkk.... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Min favorittside når det kommer til anmeldelser er www.badmovies.org, har fått mange gode filmtips fra de gutta. Humor har de og, i motsetning til de kjedelige, grå karene som vanligvis skriver om film. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 hører på kun en kritiker jeg... broren min. Alt er rubbish uansett. Første han sier når han har sett en film, "nei fy faen." og for det meste er jeg enig. det meste som kommer fra hollyskog er jo bare møkk.... He he me to, men siden jeg bor i Stavanger så gir Stavanger Aftenblad og Rogalands Avis gansk egode filmanmeldelser, deriblandt der Stavanger Aftenbladets er de beste. Alltid noe å le av under lesingen pluss at anmelderen ofte er den samme, og gir en objektiv og ikke personlig anmeldelse. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Greit nok! Filmandmeldelsene er kanskje ikke de beste, men Spill-anmeldelsene derimot!! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Vg kan ikke annmelde musikk eller filmer nei, ikke spill heller sier no jeg Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Leser ikke filmanmeldere i det hele tatt. Ser filmen og vurderer deretter om den var bra eller ikke. Ferdig med det! Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 He he me to, men siden jeg bor i Stavanger så gir Stavanger Aftenblad og Rogalands Avis gansk egode filmanmeldelser, deriblandt der Stavanger Aftenbladets er de beste. Alltid noe å le av under lesingen pluss at anmelderen ofte er den samme, og gir en objektiv og ikke personlig anmeldelse. Er du gal? Arild Abrahamsen blir hele tiden kritisert for sine over-personlige orddiarè anmeldelser! Mens Kristin Aalen skriver for sitt eget menneskesyn og prøver på sitt ytterste å komme opp med noen brukbare argumenter, uten å lykkes selvsagt. De verste anmeldelsene kommer fra Aftenbladet. Til og med Kino1 klager! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Slik jeg ser det så virker det som om tittelen "filmanmelder" trekker mye spesielle søkere. Noen ganger virker det som om de prøver å være veldig smart, men ikke får det til. Som regel liker filmanmelderne filmer som jeg synes er dårlig og motsatt. Vg's filmanmeldere er ikke noe unntak. Filmanmelderne er etter min mening altfor lette å påvirke. Se bare på millionene som ble brukt på reklame for LOTR lenge før filmene ble tilgjengelig for filmanmelderne. Etter den massive eksponeringen turte ikke noen å gi filmene det de egentlig fortjente. Jeg vet jeg tråkker på noen tær når jeg sier det, men det får bare være. Jeg kan strekke meg til å si at LOTR er god underholdning, men overhodet ikke verdens beste. Huff, dette ble litt OT. mvh. Valentino Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Filmanmelderne er etter min mening altfor lette å påvirke. Se bare på millionene som ble brukt på reklame for LOTR lenge før filmene ble tilgjengelig for filmanmelderne. Etter den massive eksponeringen turte ikke noen å gi filmene det de egentlig fortjente.Jeg vet jeg tråkker på noen tær når jeg sier det, men det får bare være. Jeg kan strekke meg til å si at LOTR er god underholdning, men overhodet ikke verdens beste. Huff, dette ble litt OT. Haha! Selvfølgelig! "Oooh! Peter Jackson kommer og tar meg!" Selvfølgelig blir folk dritredde når de ser Ringenes Herre sin reklamekampanje, men når Bruckheimer pøser ut noen millioner mer i reklame til sin ferskeste produksjon, så er det ingen som tenker to ganger før de slakter filmen hans sønder og sammen. Rar verden eller hva? Går det an å være så arrogant? Endret 20. august 2005 av Kyrre (GHL) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå