Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele Nettverke med nabon

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en D link DI 624 router på kontoret,den sender til 3 maskiner i huset.Så tenkte jeg at nabon skulle få dele nett med meg,(han bur 40 m fra meg).kjøpte så en D link utendørs rundstråle antenne ,men vi fekk i ikke noe signal i huset til han,er det noen som har et tips å komme med.

Det er greit, vi lurer på om vi kan bruke kabel grave den ned,Hva slags kabel treger man

Endret av tinkamolly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt rart ut at han ikke får inn signal i det hele tatt fra din ruter som kun er 40 meter unna - i allefall ikke når du i tillegg har montert en utendørsantenne. Hvis du/dere har en bærbar pc, kan du installere programmet Network Stumbler. som måler signalstyrken. Ta med pc'n ut og sjekk hvor signalet flater ut.

Jeg hadde nok heller gått for en retningsbestemt antenne framfor en rundstråleantenne. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300374&cks=PLC kan kanskje være et alt.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Har sjekket litt på emulatoren til routeren din og såg at vist man velger "Extended Range Mode" vil man automatisk skjule SSID. Men det kan du jo sjekke ved å logge inn i routeren og se under Wireless/home.

Hei nå har jeg sjekka

Extended Range mode Disabeld

802.11g only mode disabled

SSID Brodcast Enabeld

Er det riktig innstilling

Lenke til kommentar
I manualen står det noe om Super G. Man bør slå av Turbo alternativet (default) evt Super G, da dette muligens får innvirkning på utstyr som ikke er helt kompatibelt. Kanskje nabo'n har et kort som hører til den kategorien

Hallo igjen.Jeg for signal i huset på alle 3 pc ene ,Jeg tok den ene bærbare som har D link kort med meg ut på gårdsplassen ,jeg hadde signal ca 20 m utenfor huset.Problemet er å plassere antenna slik at signala i huset ikke blir bortr

Lenke til kommentar
Hei nå har jeg sjekka

Extended Range mode Disabeld

802.11g only mode disabled

SSID Brodcast Enabeld

Er det riktig innstilling

Ser utfor å være riktig det ja. Prøv å velg SuperG without turbo.

Da kan du også prøve forskjellige kanaler å se om problemet kan ligge der.

Lenke til kommentar

Burde spurt om dette først men men, hvilken type hus er det snakk om betong eller tre??

Har nettopp lest databland på routeren din og den skal være god for ca 100 m innendørs og 400 m utendørs. Sjekk at antennen er skikkelig montert.

Hvilken styrke får du når du er hjemme hos deg, (signalstyrke)

Lenke til kommentar
Burde spurt om dette først men men, hvilken type hus er det snakk om betong eller tre??

Har nettopp lest databland på routeren din og den skal være god for ca 100 m innendørs og 400 m utendørs. Sjekk at antennen er skikkelig montert.

Hvilken styrke får du når du er hjemme hos deg, (signalstyrke)

Hei jeg bor i et 2 etg hus ,med mange rom i 2 etg .Har D link på mit kontor ,den sender signal til til to andre pc i huset,dei står begge i 2 etg,for ikke så gode signal der heller ,men nok til at dei kommer på nett, .Det er mange vegger i huset ,men bare tre vegger

Lenke til kommentar
Hei jeg bor i et 2 etg hus ,med mange rom i 2 etg .Har D link på mit kontor ,den sender signal til til to andre pc i huset,dei står begge i 2 etg,for ikke så gode signal der heller ,men nok til at dei kommer på nett, .Det er mange vegger i huset ,men bare tre vegger

Hmm, hørres merkelig ut. Du har selvsagt prøvd å flytte litt rundt på routeren/ antennen.Vett du om andre tråløse nett i nærheten av deg?? Vist det er tilfelle kan det være lurt å prøve andre kanaler til å sende på.

Lenke til kommentar

Hmm, hørres merkelig ut. Du har selvsagt prøvd å flytte litt rundt på routeren/ antennen.Vett du om andre tråløse nett i nærheten av deg?? Vist det er tilfelle kan det være lurt å prøve andre kanaler til å sende på.

Hei jeg har flyttet antenna undt i huset ,men når kansje nabon kunne fått signal,mister pc ene i huset signala

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...