Gå til innhold

Hvem her har drukket 96%

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der så og si umulig å få akkurat rett temp til at kun spriten fordamper. Blir det bittelitt for varmt fordamper alt det andre greiene og spriten blir mindre ren. Slike hjemmesnekkra brenneapparat varierer litt i tempen.

Synes gin smaker så "medisinaktig"

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
Det er vansklig å klare å holde på 96 %, og 100 % er jo enda vanskligere pluss at det vel er en sær prossess som må til under destileringen?

Sær?

Ca 4% blir damp..så om du åpner korken (teoretisk sett) forsvinner en liten del av den dyrebare prosenten.

Lenke til kommentar

Har drukket mye folk har påstått har vært 96%.... Med veldig varierende kvalitet. Testet den ene med et alkometer til å være 93%. Men så hadde alkometeret en sikkerhetsmargin på +/- 3% og da...

Jeg holder meg unna såkalt "96%" for tiden da de er mye sprit med GHB i ute å går for tiden. Den blir solgt som polsk, bulgarsk eller ungarsk drue...

Lenke til kommentar

Ja, jeg har drukket 96% apoteksprit (ja, sånn som du kan drikke, ikke sånn b-sprit-ting)

Syns å huske at det het Spiritus Fortis eller noe, farfar sa det opprinnelig kosta 600 spenn pr. litersflaske.

Nå er det visst usaklig mye dyrere.

Sterke saker, helt ødelagt i kjeften/halsen/andre interessante regioner etterpå

Lenke til kommentar
96% er 110% umulig å drikke rent, det blir ikke mottatt av kroppen, eneste måten å få det ned halsen i hele tatt er om man utvikler mye spytt før man svelger så den blir blandet ned..

Så om noen påstår at de har f.eks styrtet 96% så er det bare ren LØGN eller så TROR de bare at det er 96% og de bør slutte å tøffe seg...

Det stemmer!

De fleste her har nok ikke drukket 96 av nevnte grunner.

Men så lenge folk sier at det er det så tror folk på det.. man kan drikke opp mot 90% og leppene og tunga di blir nummen, helles det i en plast målebeger så sprekker det (sett det) da er det lett å tro at det er 96, men det er nok aldri det.

Tro hva dere vil, men når folk skyter av å bøtte det nedpå er det bullshit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...