Dr3as Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Første jeg drakk, hadde tatt en flaske fra bestemor og bestefar.. sto sprit på så jeg tenkte.. dette blir morro.. men for å si det sånn.. alle vi som drakk av den ble.. hmm ja veldig fulle Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Whisky, for eksempel, synes jeg er mye sterkere enn vodka, selv om de sortene jeg har drukket har hatt tilnærmet identisk alkoholprosent. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 er det noen andre som syns gin smaker dårlig ekkel træ smak Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Gin er noe av det bedre. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hva er grunnen til at man sier 100 % sprit ikke eksisterer ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Det er vansklig å klare å holde på 96 %, og 100 % er jo enda vanskligere pluss at det vel er en sær prossess som må til under destileringen? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Der så og si umulig å få akkurat rett temp til at kun spriten fordamper. Blir det bittelitt for varmt fordamper alt det andre greiene og spriten blir mindre ren. Slike hjemmesnekkra brenneapparat varierer litt i tempen. Synes gin smaker så "medisinaktig" Endret 20. august 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 96% er oppskrytt. Kun smakt no sånt som 80% rent. Pyton. Ingen smak, bare sterkt! hehe, litt artig, de hadde 96% på super'n i Tyskland Lenke til kommentar
Jan Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Det er vansklig å klare å holde på 96 %, og 100 % er jo enda vanskligere pluss at det vel er en sær prossess som må til under destileringen? Sær? Ca 4% blir damp..så om du åpner korken (teoretisk sett) forsvinner en liten del av den dyrebare prosenten. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hva er grunnen til at man sier 100 % sprit ikke eksisterer ? Med én gang alkoholen kommer i kontakt med luft, blir den mettet med fuktigheten i luften til den når 96% etanol. Da er den mettet, og holder seg der leeeeeenge. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 har drukket 96% 1 gang, og aldri mer.. Var forøvrig klin edru.. Stefaren min hadde visst 1 gang målt spriten sin til 98%.. Med alkomåler. Rett ifra brenna, regner jeg med (Mange år siden, thoug..) Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Ca 4% blir damp..så om du åpner korken (teoretisk sett) forsvinner en liten del av den dyrebare prosenten. Stå rett over og begynn og sug føre du skrur av korken da, da får du jo 100% rett inn, hvis du drikker litt etterpå også? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Har drukket mye folk har påstått har vært 96%.... Med veldig varierende kvalitet. Testet den ene med et alkometer til å være 93%. Men så hadde alkometeret en sikkerhetsmargin på +/- 3% og da... Jeg holder meg unna såkalt "96%" for tiden da de er mye sprit med GHB i ute å går for tiden. Den blir solgt som polsk, bulgarsk eller ungarsk drue... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ja, jeg har drukket 96% apoteksprit (ja, sånn som du kan drikke, ikke sånn b-sprit-ting) Syns å huske at det het Spiritus Fortis eller noe, farfar sa det opprinnelig kosta 600 spenn pr. litersflaske. Nå er det visst usaklig mye dyrere. Sterke saker, helt ødelagt i kjeften/halsen/andre interessante regioner etterpå Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 96% er 110% umulig å drikke rent, det blir ikke mottatt av kroppen, eneste måten å få det ned halsen i hele tatt er om man utvikler mye spytt før man svelger så den blir blandet ned..Så om noen påstår at de har f.eks styrtet 96% så er det bare ren LØGN eller så TROR de bare at det er 96% og de bør slutte å tøffe seg... Det stemmer! De fleste her har nok ikke drukket 96 av nevnte grunner. Men så lenge folk sier at det er det så tror folk på det.. man kan drikke opp mot 90% og leppene og tunga di blir nummen, helles det i en plast målebeger så sprekker det (sett det) da er det lett å tro at det er 96, men det er nok aldri det. Tro hva dere vil, men når folk skyter av å bøtte det nedpå er det bullshit. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Dette var nå også en tulletråd. Ta det fra en som vokste opp i et legehjem den gangen leger fikk ren medisinsk sprit til hjemmebruk på polet: Har du prøvet det en gang gjør du det ikke mer. Ikke uten mye blandevann... Og med det avsluttes denne diskusjonen. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg