PlatinumFlyer Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) For å si det sånn, jeg ble tilbudt en shot av en farrisflaske... Men lille Joachim hører på mammas anbefalinger om merkevarer... Farrisflasken holdt jeg meg unna.. EDIT: Fornøyd nå? Endret 20. august 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Togo Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Du hørte ikke på din mammas anbefaling med å følge med i streettalk, da? Heter shot, ikke shoot :-| Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Skal du smake noe som er mye værre prøv rødsprit. Det står klart og tydelig på rødsprit-flasken at det er ulovlig å drikke. Dessuten er det kraftige brekningsstoffer i det som virker meget kjapt, og som ofte forandres for å hindre destillering og omsetting. Å destillere brekningsmiddelet ut av rødsprit krever meget fint og avansert utstyr. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Godt tips til folk som er redd for å ende opp med metanol: "gni trikset" Ta litt av brennevinet i ene håndflaten, gni så begge håndflatene sammen med brennevinet i midten, om det skummer så IKKE drikk, om ingenting skjer så er det ok..Fint triks som faktisk funker... For noe TULL! Kan du gi en forklaring på dette? Eneste måte å vite hva du faktisk har på flaska, er ved analyse. Vennligst spar meg ved å komme med slike rykter. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Eller loff :> Det er vel bare rødsprit loff fungerer på`? Av alle mulig mennesker er det farfar som fortalte det... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Snakker om rødsprit nå. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Eller loff :> Og vips, så var Rema utsolgt for osteloff :-| Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Godt tips til folk som er redd for å ende opp med metanol: "gni trikset" Ta litt av brennevinet i ene håndflaten, gni så begge håndflatene sammen med brennevinet i midten, om det skummer så IKKE drikk, om ingenting skjer så er det ok..Fint triks som faktisk funker... For noe TULL! Kan du gi en forklaring på dette? Eneste måte å vite hva du faktisk har på flaska, er ved analyse. Vennligst spar meg ved å komme med slike rykter. Vel, siden dette faktisk er noe vi testet når jeg gikk på skole (prosess og kjemi) så må jeg nesten tro på "ryktet" jeg vet ikke er et rykte Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Da regner jeg med du har en forklaring på dette? Venter i spenning. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Nå er det 10 år siden, og jeg har gitt opp hele utdannelsen pga den er ikke noe for meg (selv om jeg gjennomførte den).. Så siden jeg ikke har tenkt så mye på den de siste 10 årene så er det vanskelig å komme med kjemisk forklaring for øyeblikket.. Hørt om google? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Drakk ein halvliter i med det i går. promille da? Ikke SÅ mye da. Tilsvarer ca 1 liter med 50%. Men rimelig drita kan jeg nok tenke han var. 1 liter 50% ja.. Overkommelig i Sibir, spy og helsesøster her. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Drakk ein halvliter i med det i går. promille da? Ikke SÅ mye da. Tilsvarer ca 1 liter med 50%. Men rimelig drita kan jeg nok tenke han var. Som eg sa i sta, det var rein bullshit. Hadde eg drokke ein liter med rein 96% hadde eg heilt klart vore daud. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Eg har drukket "96%" ja men.....ja det var ikke helt greit å drikke. Var første gangen eg skulle smake da en kompis kom med flasken og eg skulle ta en slurk og tok da en munnfull. Mistet pusten i ca 2sec og tungen ble lam samtidig som det brant nedover. 20min etter det der husker eg ikke mer fra den kvelden. Har prøvd det senere også men da veldig små mengder. Idag holder eg meg helt unna alt som er sterkere enn øl. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Svelgte du altså ein munnfull? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Nå er det 10 år siden, og jeg har gitt opp hele utdannelsen pga den er ikke noe for meg (selv om jeg gjennomførte den)..Så siden jeg ikke har tenkt så mye på den de siste 10 årene så er det vanskelig å komme med kjemisk forklaring for øyeblikket.. Hørt om google? Meget god utledning.. Du kommer med en påstand, du får komme med en bedre forklaring. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 jeg har drukket 96%, men skjønner ikke hvorfor man skal skryte av det? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Svelgte du altså ein munnfull? Yup. Hadde ikke hørt noe om 96% bortsett fra at det var så høyt % liksom. Edit: Eg har stor munn. Endret 20. august 2005 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Godt tips til folk som er redd for å ende opp med metanol: "gni trikset" Ta litt av brennevinet i ene håndflaten, gni så begge håndflatene sammen med brennevinet i midten, om det skummer så IKKE drikk, om ingenting skjer så er det ok..Fint triks som faktisk funker... For noe TULL! Kan du gi en forklaring på dette? Eneste måte å vite hva du faktisk har på flaska, er ved analyse. Vennligst spar meg ved å komme med slike rykter. Vel, siden dette faktisk er noe vi testet når jeg gikk på skole (prosess og kjemi) så må jeg nesten tro på "ryktet" jeg vet ikke er et rykte Gni ryktet fungerer ikke. Grunnen til at så mange døde sist gang det var metanol i norge var fordi de gjorde denne testen og deretter drakk metanolsprit, de trodde var vanlig sprit... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hvordan vet folk at det de drikker faktisk inneholder 96% alkohol? Har smakt 80% før i tillegg drakk jeg vodka bart. Når jeg da tok et shot med 96% kjente jeg at det var sykt mye sterkere enn noe jeg hadde smakt tidligere, det "brant" nedover halsen! Smak på et par forskjellige typer sprit med ca. 40%, du vil helt klart merke at noen vil smake sinnsykt mye sterkere enn andre. Jeg kan banne på at du også vil finne 60% som smaker mindre sterkt enn enkelte typer 40%. Så det at det var sterkt, er neppe en god nok vitenskaplig undersøkelse for å fastslå at du drakk 96%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg