stutbokk Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Hallo. Jeg har nettopp instalert gigaworks 7.1 fra creative MEN, så setter jeg på litt musikk for å teste dette da og så spillern bare musikk ut av fronthøytalerne og ikke dem på siden ELLER bak meg... hvorfor det? Jeg har koblet ALT riktig (testet slik at man hører ei dame si " Left right,rear left osv " Og jeg har satt det til å spille som 7.1 i control panel. Men jeg får bare musikk på de 2 fremste høytalerne Jeg bruker winamp til å spille av med forresten.. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få musikken ut av alle ? Endret 20. august 2005 av stutbokk Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Du kan gå inn på winamp.com og finne tak i en 5.1-plugin..(evt. 7.1 om det finns) Er ikke verre:) Edit: Eller du kan bruke win mediaplayer. Den gav lyd i alle kanaler på mitt 6.1-sett. Endret 20. august 2005 av Atanatar Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 prøver å laste ned en plug-in først jeg så får vi se hva som skjer Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Nope. Det funka like dårlig du fillern,,, hvordan skal jeg få til dette monn tro jeg prøvde å spille av en film snutt med 5.1 lyd, det gikk som bare det Men samma om jeg bruker winamp eller mediaplayer så spiller den bare musikk på de to fremste. Lenke til kommentar
tiefling Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hvilket lydkort har du? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Nå er vel strengt tatt de meste av musikk laget for kun to høyttalere. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 (endret) jeg har kjøpt meg audigy 2 zs Altså, jeg har et soundblaster live! 5.1 kort i også og der kan jeg fint spille av med 4 høytalere (forran og bak ) så jeg skjønner ikke hva som må til for å spille av med litt flere. Joa greit nok at meste av musikk er til 2, men jeg får MYE mere lyd/trøkk når jeg bruker fler Endret 20. august 2005 av stutbokk Lenke til kommentar
The Real Cartoon Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hvilke utganger bruker du? F.eks S/PDIF vil normalt bare spille i to høyttaler. Kommer ann på encoding... din CD har bare to lydspor, du kan f.eks konvertere til Dolby Digital for å få ut i flere kanaler. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Nå er vel strengt tatt de meste av musikk laget for kun to høyttalere. helt riktig, man skal høre musikk i stereo ellers blir det helt feil!! Lenke til kommentar
espenhogbakk Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Som de andre sier så er grunnen til at du bare for lyd i de to foran at signalet du får fra CDen er i to kanaler, høyre foran og venstre foran. Signalet du får fra filmer er 5.1 og ikke 2.0 så da får du lyd i alle.. eller i hvertfall i 5 av de, hvis ikke forsterkeren har en eller annen funky sak for å gjøre det om til 7.1 som den sikkert har. Er ikke veldig vanlig med flerkanals stereo lyd for det er ikke slik musikk er ment å fremstilles, men jeg vet at Pioneer blant annet har mulighet for dette på sine surround receivere. Så det er fullt mulig det finnes en plug-in eller noe som ordner dette på PC også. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Receiveren din kan helt sikkert konvertere et 2-kanals innsignal til kunstig surround (ProLogic etc), "enhanced stereo" e.l. slik at du får musikk i alle høyttalerne. Men på mange receivere fungerer ikke dette på de analoge surround inngangene, fordi dette signalet anses som "ferdig dekodet" og sendes rett til forsterkerdelen uten prosessering i receiverens DSP (digital lydbehandling). Da må du plugge stereosignalet ditt inn i en av de "vanlige" analoge stereoinngangene på receiveren (TV-lyd/video-lyd inngang e.l.) eller overføre signalet digitalt (SPDIF), hvis du vil ha lyd i alle høyttalerene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå