Gå til innhold

Recovery av avi-filer (DIVX)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp hatt en Hacker inne på maskinen min :sad: Som slettet en hel partisjon med filmer.... Har funnet et program som klarte opprette di fleste av filmene (R-studio FAT). men når jeg skal prøve å spille disse filmene får jeg melding om at "format not supported" :sad: :sad: Finnes det ett program som klarer fikse dette? Noe liknende flask eller Virdub?

håper på godt nytt ellers må jeg begynne samle alt inn på nytt:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt kan rett og slett vere at index delen i AVI-fila er skada/korrupt eller noke slikt. Då vil du rett og slett få denne meldinga når du prøvar å køyre fila.Du har vel kanskje merka det same når du prøvar å køyre eil AVI-fil som ikkje er ferdig nedlasta. Eventuelt kan det rett og slett vere at du ikkje har fått henta opp igjen heile fila når du har lagra den.Kan vere nokk om det manglar berre 1 MB.

Du kan bygge opp index delen på nytt ved å bruke DivFix kan du dermed få fila "i orden" igjen. Last ned her; http://www.divx-digest.com/software/divfix.html

Programmet kan imidlertid også føre til at heile fila blir "rota til".

Lyd/bilde kan gjerne bli helt ute av sync.

Berre å prøve deg fram og sjå.

Programmet kan du og bruke til å fixe filer du har lasta ned litt av slik at du kan sjå på dei. Husk imidlertid å "strippe" index tilbake slik det var om du skal fortsette å laste på fila, ellers vil det bli problem.

Lenke til kommentar

Til Mad_arab: Ingen av filene på denne partisjonen har blitt overskrevert før etter recoveryen. den partisjonen som nedlastingsprogrammet (edonkey) jobbet med, er jeg klar over at deler av filene ville bli ødelagde av det som ble lastet ned etter slettingen (skjedde midt på natta) så der gadd jeg ikke prøve redde noe som helst (gikk med jævlig mange stargate episoder der :smile: Skal prøve det ut så skal jeg heller gi tilbakemelding etterpå :smile:

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Må nok desverre se di filmene ødelagt ja... Divxfix sier "not an avi file" (selv om det helt tydelig står *****.avi :wink: ) Så må nok ut på leit igjen etter di filmene som forsvant :sad: (Grrrrr) D positive med saken er jo at jeg har lært meg å få filene ut på CD med en gang nå.... + at jeg har fått masse ledig plass (hvis det kan kalles positivt da....)

Uansett, mange takk for den hjelpen jeg fikk (Sparer ett par av filene i tilfelle noen kommer opp med ett annet forslag som fungerer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...