Boralis Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Kan også nevne at etter jeg kjøpte DISSE er støy en saga blott.Eneste jeg nå hører litt er tikkingen fra raptorn. Samsung spinpoint er gromme disker ja. Og dersom du monterer Raptoren din i en sånn, så slipper du å høre den også Jepp,men jeg har en slik som vist under som jeg vurderer å sette inn,like greit som den skal ligge å støve ned i hyllen. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC25105 Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 I Bios på mitt gamle Abit IC7 Max3 kan du stille inn som det passer deg åssen du vil bruke PATA og SATA om hverandre. Jeg har aldri merket noen begrensning på å bruke alle IDE kanalene. (Kan ha 6 SATA og 4 PATA disker) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Evt. Denne: HardDiskoppheng med O-ringer Endret 21. august 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det virker som om ICH5R har støtte for seks enheter tilsammen (2 SATA + 4 PATA) bare man velger Enhanced Mode i BIOS. Dette er et utdrag fra manualen: (...) 3. Combined Mode: If you have had installed traditional IDE hard disks and Serial ATA hard disks at the same time, then you may choose this Combined Mode. Under this mode, you may randomly choose either IDE hard disks or Serial ATA had disk as your first boot device. But please be aware that Serial ATA will exist with IDE in a mapping way, which also means it will occupy one of the IDE Channel and left you with one IDE Channel only. 4. Enhanced Mode: If you are using the latest operating system (say, WindowsXP, Windows.NET Server), it is highly recommended to select Enhanced Mode. The system would be able to detect all six devices (traditional IDE x4, Serial ATA x 2) completely and functions perfectly under this mode. But please be noted that it is defaulted with using traditional IDE as the first boot device. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 ok, da funker det kansje med tre cd/dvd drev da. uansett, det som er viktig er om nForce serien støtter at man har 2 cd/dvd rev og 3 S-ata disker (da uten eksta kontrolere). Tenker spesielt på Dette kortet da det er vesetelig billigere en storebror Deluxe altså, har noen et ASUS A8N-SLI med 2 cd/dvd drev og 3 S-ata disker tilkoblet og som funker. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 nF4 støtter 4 IDE-enheter og 4 Sata enheter samtidig. Uansett hovedkort. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Brusfantomet: Mulig du har et stramt budsjett, men 200kr er vel ikke en vesentlig forskjell på de to hovedkortene? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Evt. Denne: HardDiskoppheng med O-ringer Nå er det jo slike vibrasjonsdempede oppheng std i stacker kabinettet,men den lyden jeg hører fra raptorn er ikke vibrasjon, men rett og slet knatring fra skrive/lesehodene. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Mulig du har et stramt budsjett, men 200kr er vel ikke en vesentlig forskjell på de to hovedkortene? Vell, har 7000 og de delene jeg har lyst på koster ca 9200, men det får jeg ta i en anne tråd. takker for alle svarene, tror snart det blir nytt hk på meg ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå