wotg Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg driver å oppdaterer maskinparken fortiden, så jeg tenkte å selge en av pc`ene mine. Her er en liste over delene: Coolermaster ATC111BSXD (samme kabinett som wavemaster, men med annen front og vindu ) OCZ Powerstream 520W PSU Plextor PX-116A DVD spiller XFX 6600GT dual DVI Intel P4 3,0GHZ 1024Mb OCZ ram Soyo SY-P4I875P dragon 2 hovedkort 1 stk. Wd raptor 36,7GB HD og 1 Maxtor 120Gb HD Soundblaster Audigy 2 med separat "styringsenhet" Mist kjøler med pabst vifte. Alle kabinett viftene er også pabst 12db. Kan selge uten eller med skjerm og OS. Skjerm vil isåfall være Hansol H950 og OS vil være win XP pro. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) jeg tipper en plass mellom 5-6k inkludert skjerm Endret 19. august 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hmm, tipper delene koster 10-11.000? Synd den er S478-basert, gjør prosessor og hovedkort mindre attraktiv. Jeg ville solgt disse (og evt. RAM) og beholdt resten selv. Med tungt hjerte forresten, siden hovedkortet er såpass fett. Hadde jeg vært interessert, hadde jeg kanskje budt 5000 kr, uten CPU/HK. Enig med Spirre, altså- Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 hva er normen på brukte pc deler? er det halv pris ele 1/3 ? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 På relativt nye deler (2-4mnd) mellom 60-75% av nypris, eldre enn det så er det 50% eller mindre. over 2 år så begynner man å nærme seg "gibortpris" Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 hva er normen på brukte pc deler? er det halv pris ele 1/3 ? Det kommer an på om delene er noen måneder eller et par år, men ca. 50-75% av nypris i dag. Til trådstarter: Ca. 5-6 tusen... Hvis du ikke får solgt, er jeg interessert i Raptoren... Lenke til kommentar
am3k Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi. Døme på gode emnefelt: Verdi-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år Verdi-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD Dell P4 2.4GHz 3 år gammel verdi? Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc, deler el.! Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den. Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg