Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Okey, dette høres sikkert helt blåst ut! Velvel... Har aldri helt skjønt meg på drivere(Jeg=grønn), men man trenger de jo. Men trenger man de til alt? HK og grafikk-drivere er jo greit, men f.eks. noe så greit som en cd-rom? Skal de også ha drivere? Ikke vær for slemme nå da ... og ikke le for høyt Er vel ikke helt relatert til windows, menmen.. fant ikke noe bedre Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 En cd-rom kan du bare sette inn uten noen spesiell driver. Operativsystemet vil finne den og legge den til. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Det er drivere til absolutt alt. Men mye av dette vil du ikke legge merke til, det blir automatisk håndtert av Windows. Hvis man bruker DOS så må man selv legge til driver til CD-ROM, den heter MSCDEX. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Så det eneste jeg legger inn selv er for hk og grafikkort? Har bare hatt pakke-pc før... så jeg har aldri egentlig gjort dette her EDIT: Har forresten XP pro.. om det skulle ha noe å si.. Og jeg vet ikke om det var riktig å kalle det for en cd-rom... det er nemlig en dvd-rom og en dvd-brenner jeg har Endret 20. august 2005 av Slettet-IHWlGMJn Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Driver er noe du legger inn om operativsystemet ditt ikke får tingen til å virke dvs, funker DVD saken din slik du vil trenger du ikke driver. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Helt riktig folkens! Windows har drivere til det meste og hvis ikke legger den inn en såkalt "generic" driver. Den gjør at enehten virker, men kanskje ikke med alle ekstra-funksjoner. Som med f.eks. skjermkort. Windows vil legge inn en standard VGA-driver for å få et skjermbilde, men 3D-ytelsen i spill vil være dårlig. Derfor installerer man som regel drivere fra produsenten. Der hvor Windows ikke gjenkjenner eneheten, vil den ha et gult utropstegn (!) i Enhetsbehandlig. Kjekt for å se hvilke driver du trenger å installere. PS: Enehetsbehandling finner du på denne måten: Høyreklikk Min Datamaskin, velg Egenskaper. Klikk Maskinvare-fanen og deretter Enehetsbehandligs-knappen. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå