Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, vet ikke om det er flere Celeron med her enn hva jeg kan se på forsiden, men tar med min Celeron 2,66Ghz S775 EM64T @4,03Ghz.

Hk er P5GD1, og bruker Boxed P4 kjøler, altså orginal luft.

Klokken er foreløpig powerd by Q-tech 350W.., så vet foreløpig ikke hva som blir endelig stabil klokk :)

44629of.th.jpg

Lenke til kommentar
konge klokk ,)

Hehe, takk for det, skulle nesten bare mangle med VapoChill LS, men, merkelige greier det der med RAMen, hatt mye problemer med de..

Kjøpte disse Ocz brikkene : http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151

Har hatt mye tull med de og HKet mitt, ASUS A8N-SLI Premium.. men nå ser det ut til å fungere.

RAMen har eg byttet 1 gang, og enda er det tull. Kan f.eks ikke kjøre 2Gb i dual channel, da for man blåskjerm.. Er tydeligvis to forskjellige produsenter på brikkene.. Ene er Ocz og andre står det Infineon som produsent på.. De har litt ulik timings også ser eg.. Men 1Gb single channel går fint.. bruker Ocz brikken, for den har bedre timings.. 2-3-2-5 @ 200MHz står det i CPUZ. Tror den andre brikken kjørte på 2,5-3-3-6 eller noe lignende @ 200MHz

Lenke til kommentar
konge klokk ,)

Hehe, takk for det, skulle nesten bare mangle med VapoChill LS, men, merkelige greier det der med RAMen, hatt mye problemer med de..

Kjøpte disse Ocz brikkene : http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151

Har hatt mye tull med de og HKet mitt, ASUS A8N-SLI Premium.. men nå ser det ut til å fungere.

RAMen har eg byttet 1 gang, og enda er det tull. Kan f.eks ikke kjøre 2Gb i dual channel, da for man blåskjerm.. Er tydeligvis to forskjellige produsenter på brikkene.. Ene er Ocz og andre står det Infineon som produsent på.. De har litt ulik timings også ser eg.. Men 1Gb single channel går fint.. bruker Ocz brikken, for den har bedre timings.. 2-3-2-5 @ 200MHz står det i CPUZ. Tror den andre brikken kjørte på 2,5-3-3-6 eller noe lignende @ 200MHz

5191862[/snapback]

Der er bare å bytte inn den andre slik at du får to like brikker da?

Lenke til kommentar

CPU: A64 3200+ Winchester @ 2.6GHz

HTT: 260MHz x 4

MB: DFI LanParty UT nF4 Ultra-D

RAM: OCZ PC4200

CPU-Z ID

Bruker vannkjøling og er Prime95 stabil i over 24 timer.

Edit: Den går bare på 1.45V, men å øke spenningen mer enn det hjelper ikke noe særlig på frekvensen.

Endret av e_urkedal
Lenke til kommentar
Lenniz Postet i dag, 20:06

Skal jeg være ærlig? Du har egentlig ikke overklokket en eneste mhz.

Hmm, nei jeg må si jeg lurte på det samme, er ikke 3800 x2's standardfrekvens 2Ghz da?

En annen ting jeg ser noen skriver er at man da har 2Ghz+2Ghz=4Ghz, syns nok dette er en noe merkelig måte å forsøke og fremheve sin cpu's fortreffelighet på.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...