Gå til innhold

Overklokkingsdatabase alle cpu (post dine res.)

Anbefalte innlegg

Vannkjølinga mi er god for såvidt, men som sagt så har eg ganske høg Vore, så trur nok at det er derfor temperaturen så høg, men skal prøve å bytte til AS5 når den kommer, så får eg se kva som skjer med temperaturen då :) Men uasnett så klokkar CPUen min utruleg dårleg :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Når bli "rekordlisten" oppdatert? Stooooooolmaaaaaan :p

Begynner vel og bli en stund siden.. :hmm:

7645054[/snapback]

post heller på hwbot så blir det oppdatert av seg selv ;)

btw her er min 930

Intel P4 D930 3ghz: 5819,0 mhz - aspstein

post-65749-1168116209_thumb.png

Skulle bare testen den på tørris eller ln2 før den forsvant ut døren igjen her, men jaja.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

arrg! Kvifor må eg få ein såå "klokkevennlig" chip!? huffa meg. jaja, sånn e det berre... Men så har vi litt forskjellige CPU ser det ut til, eg stepping 2 og du har stepping 4, eg har revision B1 og du C1.... Kva kjem det av?

Edit: Hadde du klart 150 mhz til, så hadde du hatt verdens rekorden ifølge xtremesystems.com :)

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Nja WR er nok litt høyere på denne CPUen.

WR

Revisjonene som du sier B1 C1 osv er steppingen, som regel så er C1 bedre enn B1. Og den største forskjellen på 930ens C1 og B1 stepping er hvor mye volt den er spesifisert for. B1 har 1.25V-1.4V og C1 har 1.225V-1.312V. Det trenger ikke ha så mye å si, men kan være en liten indikasjon på hvor god CPUen egentlig er.

Her kan du sjekke hvilke steppinger. Link

Lenke til kommentar

@aspstein,den WRèn der er med en ES prosessor.

For min del skulle ikke ES eksemplarer hatt lov å ha WR ettersom de IKKE er like de som blir solgt til oss vanlige folk. Det kan være mye rart med ES prosessorer,bla. ulåst multiplier og/eller spesiellt utvalgt wafer.

Not Fair spør du meg.

På en annen side finnes det ES prosessorer som ikke klokker en tøddel.

Lenke til kommentar

@NassuZ

Hadde jeg hatt tid, LN2 og et hovedkort jeg kunne disablet feks L2 cache på så skulle jeg kommet meg ivertfall godt over 6,2 ghz. Problemet var at jeg ikke hadde LN2, et hovedkort som kunne disable L2 og ikke hadde jeg tid heller. Skal låne med meg en ny 930 en dag jeg har tørris og teste hvor langt jeg kommer da.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
@NassuZ

Hadde jeg hatt tid, LN2 og et hovedkort jeg kunne disablet feks L2 cache på så skulle jeg kommet meg ivertfall godt over 6,2 ghz. Problemet var at jeg ikke hadde LN2, et hovedkort som kunne disable L2 og ikke hadde jeg tid heller. Skal låne med meg en ny 930 en dag jeg har tørris og teste hvor langt jeg kommer da.

7663859[/snapback]

også kan du vere så snill å sende den prosessoren til meg :whistle::):innocent:

Lenke til kommentar
Kan nok ikke det desverre. Hadde den bare i en dag ;)

Men får jeg tak i en til meg selv, så kan vi bytte når jeg er ferdig med den. Tviler på at jeg får meg en. Men hvis det skulle skje så kan det være vi kan gjøre det.

7663946[/snapback]

Då er det berre å sende ein PM :D

Lenke til kommentar

Får vel poste en ny PB på min E6300@3780Mhz......og i morgen skal jeg prøve å benche litt for hwbot,får noen nye Crucial 10`th Annaversary brikker.... skal se om ikke de henger med godt over 1100mhz med god timings. Noen som har erfaring med de brikkene?

Må benche,ser at TL1000 har tatt meg i et par benchmarker :cool: ....det kan vi ikke ha noe av :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er en 24/7 maskin og CPU-Z verifikasjonen er gjennomført med 44 prosesser løpende i bakgrunnen og null tweaking av disk / operativsystem. Overklokk kjørte maskinen min med sin benchedisk (kun 15 prosesser) og fikk CPU-en min CPU-Z verifisert på over 4,8...

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=156088

ps. Bør vel kanskje legges til at maskinen en dønn stabil på 4,5 og gjennomfører Super PI 32M på den hastigheten... (ref. bilde) Dette er slik maskinen min går 4-6 timer om dagen og med Antivirus og Firewall +++ durende i bakgrunnen... :!:

post-47107-1169148110_thumb.jpg

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar
@RH

....endelig har jeg et høyere resultat enn deg.

th_4811.jpg

Bare synd det ikke er en C2D :!:

Digger sterkt den maskina di,er vel en av de feteste 24/7 setup jeg vet om :cool:

7777998[/snapback]

Gratulerer!

Ble selvfølgelig så inspirert av deg og resultatet at jeg i morgen kommer til å bestille egen benchedisk som skal tweakes og dulles med etter alle kunstens regler slik at jeg kan komme over 4811,12... :!:

Lenke til kommentar

Thats the spirit :)

......men dette er ikke helt fair,dette er gjort på lånt hk,mitt P5B E Plus@554fsb er desverre på ....RMA.....gokortet mitt.

Men jeg er ikke helt ukjent med Abit AB9 Pro,selv om dette ikke er så bra som mitt gamle vmodda AB9 Pro.

Men,er ikke vanskelig å fyre opp meg,skal vi si førstemann til 5Ghz :cool: ....lol....

Jeg må bare ta med pcn ut og fryse den ned først :p .......

Chill.....bokstavlig talt :D

Lenke til kommentar

..ok,dette er karnsje ikke fair play,men isteden for å gå til sengs,så tok jeg på meg Thermodressen,åpna vinduet litt og fyra løs med volt :cool: ...noe i den duren...lol...

@RH :whistle: ....looki here.....

th_5049MHzvalid.jpg

Kunne ikke gå å legge meg med gofølelsen i magan. Klarte å få cputemp ned i ca.14-16`c med et ghetto oppsett av vannkjølinga mi. Nå savner jeg Asus.

Trøtt og kald men happy,min første 5Ghz :cool:

...og her er en VALID 5049MHz Cpuz

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
..ok,dette er karnsje ikke fair play,men isteden for å gå til sengs,så tok jeg på meg Thermodressen,åpna vinduet litt og fyra løs med volt :cool: ...noe i den duren...lol...

@RH :whistle: ....looki here..... Trøtt og kald men happy,min første 5Ghz :cool:

...og her er en VALID 5049MHz Cpuz

7779424[/snapback]

Gratulerer! Den der står det respekt av! Må over på LN2 for å klare og komme over 5 GHZ, så det kommer vel til å ta noen "dager" før jeg legger ut akkurat det resultatet, men utfordringer er utfordringer og dette skal jeg klare, tror jeg... :hmm: Vet ikke helt hvor jeg skal starte med å skaffe de nødvendige delene, men det ordner seg vel... :innocent:

Lenke til kommentar

@RH

...du må få de delene og prøve,bare det å kjenne følelsen når det går bra er verdt alle timene på forskudd med planlegging ol. Jeg var godt gjennom stivfrossen i går natt,men så fikk jeg se 5Ghz....og da gjorde det ikke no :)

Fikk akoratt E6400 min over 4Ghz på jalla Abiten også....... venter på nytt P5B E Plus,da blir det seriøst :cool:

Man må prøve,og den som gir seg er en........... :D

----cheers----

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...