Gå til innhold

to skjermer på samme maskin

Anbefalte innlegg

jeg vurderer å begynne å bruke Linux igjen (Suse 9.3). jeg har Matrox Parhelia med to skjermer tilknyttet denne. problemet jeg hadde forrige gang jeg brukte linux var at jeg ikke fant noen skikkelige programmer/drivere som gjorde at jeg kunne bruke begge skjermene. (synes driverne til Matrox var dårlige - og disse støttet ikke flerskjem-modus).

noen som vet om noen programmer eller lignende som gjør at jeg kan bruke begge skjermene mine med Suse 9.3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Montreal, Canada, September 13th, 2002 — Continuing its commitment and support for the Linux® operating system, Matrox Graphics Inc., the leading manufacturer of professional graphics solutions, today announced its Linux driver for the Matrox Parhelia™ graphics card, providing blazing 2D support under Linux for single, dual and triple monitor configurations.

Drivere finner du her (krever registrering).

Du får se om du finner info i dokumentasjonen som følger med.

Har et Matrox G400 på jobb, der har jeg kjørt med to skjermer. Brukte da den frie driveren som følger med X.

Lenke til kommentar

Montreal, Canada, September 13th, 2002 — Continuing its commitment and support for the Linux® operating system, Matrox Graphics Inc., the leading manufacturer of professional graphics solutions, today announced its Linux driver for the Matrox Parhelia™ graphics card, providing blazing 2D support under Linux for single, dual and triple monitor configurations.

Drivere finner du her (krever registrering).

Du får se om du finner info i dokumentasjonen som følger med.

Har et Matrox G400 på jobb, der har jeg kjørt med to skjermer. Brukte da den frie driveren som følger med X.

jeg brukte den beta-driveren som lå på Matrox sine sider da jeg brukte Suse 9.0. Kan godt hende det funker bedre med de driverne som finnes nå.... fant ikke noe særlig informasjon på Matrox sine hjemmesider som gjorde at begge skjerme fungerte, men nå har jo nyere utgave av Suse kommet og skikkelig driver (istedenfor de Beta-driverne jeg prøvde).

blir for dumt å bruke Windows KUN på grunn av dårlige drivere til skjermkortet lissom... har lastet ned Suse 9.3 på en dvd.. den skal snart testes ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...