CFALive Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hva skjer hvis pc`en blir veldig varm? Er det veldig viktig å kjøle ned pc`en? Jeg er veldig ny på dette, og håper at noen kan hjelpe meg... Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Først må du definere hva du mener med veldig varm. Er det kabinettet som blir varm? Kan du ikke ta på det? Eller er det prosessoren du mener? Lenke til kommentar
tropic Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 den slår seg av..... det er det første som skjer... Lenke til kommentar
CFALive Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 kabinettet blir varmt...ganske varmt...finnes det noe jeg kan kjøle det ned med? en slags maskin? Den er ikke slått seg av. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Du kan kjøpe kjølere for bærbar. Den legger du under også blåser den luft. Lenke til kommentar
CFALive Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 å tusen takk... Det var det jeg var på jakt etter. En maskin som kjøler ned bærbaren... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det er bærbar pc det er snakk om, er det ikke? Lenke til kommentar
CFALive Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Dell inspiron 9300... Ja bærbar pc. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Da kan vi vel ikke snakke om "kabinetter" ? Lenke til kommentar
CFALive Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Er ikke helt sikker. Nybegynner her... Men har noen en link til hvor jeg kan kjøpe en sånn som kjøler ned maskinen? Takk Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Da kan vi vel ikke snakke om "kabinetter" ? Heter framdeles Kabinett. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Da lærte jeg noe ivertfall Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 School of life, vettu Slutter aldri. Men ontopic: Så lenge maskinen ikke skrur seg av eller viser noen "sykdomstegn" er den vel fortsatt innenfor grensene av hva som er sunt for en bærbar maskin med tanke på temperatur. Det kan fortsatt gjøre rimelig vondt for dem som absolutt MÅ ha pcen i fanget når de bruker den.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Har du temperaturmåler på pcen da? Så kan du skru den av ved for varm... Har kjørt får bærbare i flere timer på NFS Underground 2 og det er krevende. - Ingen "sykdoms"-tegn. Lenke til kommentar
swidd Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Har du temperaturmåler på pcen da? Så kan du skru den av ved for varm... Har kjørt får bærbare i flere timer på NFS Underground 2 og det er krevende. - Ingen "sykdoms"-tegn. Varm PC er ingenting aa bekymre seg for! Jeg bor i Florida, og kan vel ikke si noe annet enn at grensene for hva en datamaskin taaler av temperatur kan strekkes langt utover fatteevnen til en nordboer! Lenke til kommentar
ols Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Maskinen som du har, i9300, skal ikke bli varm. Ved full belastning over lang tid vil du merke at undersiden blir varmere, men det er veldig lite varme-energi som slipper ut den veien, egentlig. Pass å at du ikke blokkerer iåpningene for kjøleluft. De er bak og under. Det er viktig! Det kan fort skje om du bruker den i sengen og lignende. 99% av kjølingen skjer i de innvendige kjøleribber med tilhørende "heatpipes", en ekstern kjøler som blåser luft mot maskinen vil være temmelig virkningsløs. Kan du si litt mer om under hvilke forhold maskinen blir varm? Ekstreme tilfeller: La oss si at du bruker maskinen ved full belastning på et veldig varmt sted (f.eks i syden ved 30 til 40 grader).og den begynner å slå seg av pga varme. Da kan du effektivt øke kjølingen ved å suge mer luft ut gjennom de to kjøleåpningene bak. Det er i praksis det eneste som virkelig nytter. Som regel vil det holde med åpningen til høyre (GPU). Jeg har prøvd dette. Blåser du luft inn i kjøleåpningen på undersiden er det mindre effektivt, da det finnes avlastningsåpniger på siden og ved tastaturet som slipper luften ut igjen før den passerer kjøleribbene. Kjøleribbene ser du om du kikker inn gjennom åpningene bak, de er plassert like ved der luften slipper ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå