kekepower Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hallaisen folkens, er det noen av dere som har laget egne stylingkomponenter? Jeg funderer på dette fordi jeg enda ikke har funnet noe spess for min Saab 9-3, noe jeg tror skyldes at dette er ansett som en slags "gubbebil" og ikke en ungdomsbil som kan styles... Har tenkt på å lage et instrumentpanel som er fetere enn det som står originalt i bilen, evt lage egne baklykter og bruke LEDs og blanke glass, men alt dette koster penger :-) Har du laget noe selv og er det noe vi kan få se? Mvh Stig-Ørjan Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Lage form å støpe er nok det greieste trur jeg... Lyktene kan du forresten bare glemme da de mest sannsynlig aldri vil bli E-merket (godkjent) Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) har laget/tilpasset fangere foran og bak på audien min..., sjekk linken Audi 80 Endret 26. august 2005 av Domi9q Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Håndmalte/tusjede plastskjørt er ikke akkurat lekkert på en bil da...det er en som kjører rundt med det der jeg bor..skrangler og rister av all plasten han har modda på bilen. I tillegg til stereoanlegget såklart, som koster det dobbelte av bilens verdi og som BARE spiller høy bass og ingenting annet. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Hvordan er det å dele opp fangeren foran og lage en helvetes svær grill? Jeg har sett det på en bil her i nærområdet og det så jævlig fett ut... Det passer kanskje ikke på en Saab Jeg vet ikke... Lurer også på om pyntelister i børsta står e.l. kan bli bra. Jeg må teste på et bilde først... Domi9q: Den fronten så meget bra ut. Har du fått lakkert den? Mvh Stig-Ørjan Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 har laget/tilpasset fangere foran og bak på audien min..., sjekk linken Audi 80 unnskyld meg, men det så jo bare helt for jævlig ut. håper ikke at noen gjør det der med en saab 9-3, som faktisk ikke ser så vært ut med aero stylingen. Lenke til kommentar
opel_1984 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Sideskjørtene mine er flatbanka gamle takrenner. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Lage form å støpe er nok det greieste trur jeg... Lyktene kan du forresten bare glemme da de mest sannsynlig aldri vil bli E-merket (godkjent) hva lager man formen av da, hvis man skal støpe? og hva støper man med? Endret 29. august 2005 av Backbone Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Lage form å støpe er nok det greieste trur jeg... Lyktene kan du forresten bare glemme da de mest sannsynlig aldri vil bli E-merket (godkjent) hva lager man formen av da, hvis man skal støpe? og hva støper man med? Først lager du en positiv form, det gjør du enkelt med hjelp av noen gamle fangere litt isopor og byggskum. Samt noen timer med sparkel.... Den skal være helt strøken i overflaten før du kan lage en negativ form. Den negativer formen lages ved at man smører den nylagde fangeren med slippmiddel(som forhindrer at ting fester seg på den) Så legger du polyester og glassfiber i et lag utenpå hele delen. lurt å legge på litt ekstra "stivere" i form av isopor el. liknende så formen ikke blir myk når du tar den av. Ta av formen og du har en støpefrom til din nye del I støpeformen legger man gelcoat som førtelag og deretter passe menger glassfiber og polyester. Så må man selfølgelig støpe inn fesetr osv. i den nye fangern. Ikke lite jobb da med ander ord, men man kan være heldig og få det pent Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Domi9q: Den fronten så meget bra ut. Har du fått lakkert den? takk.. men nei fangerne er ikke ferdi enda... er enda en god del jobb med dem, så skal se om ikke jeg får tak i originale fangere å ha på i mellomtia mens jeg jobber med de andre fangerne Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 enkel måte å lage fangere på er å ta fangera fra en bil med brukbart fin front og skjøte på den gamle. jeg gjorde det en gang med en volvo 360! jeg hadde. fikk tak i en fanger som var fra en forsikringssak, en volvo v70 fanger. ganske tøff fanger. fjærna alt av orginale plastgitter og limt på racing gitter i stede for. kutt av den øverste delen på fangern hvor det er ett spor som går innover, skru den fast med (masse)treskruer i orginalfangern og sparkle skjøten mellom fangerne. fangern ble drittøff og den bygde ganske mye også. dette er en fanger som er ganske bøyelig når du kutter av den øverste delen så den passer dæ fleste biler. ikke hummern da men:o) haha... arti ja. neh...skal prøve å få lagt nå bilder senere slik at folk kan se. Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 gå inn på worklog forumet å se på worklogen min.. der er noen bilder av hvordan jeg lagde fangerne, og hvordan jeg hadde tenkt å lage fangerne Lenke til kommentar
znorko Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 åssen klarer folk å lage egen styling?? skjønner ikke åssen man skal lage egene former!! Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 åssen klarer folk å lage egen styling?? skjønner ikke åssen man skal lage egene former!! Bare å sette igang Man bør ha GOD tålmodighet og ikke ti tomeltotter Se oppskrift over Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 gå inn på worklog forumet å se på worklogen min.. der er noen bilder av hvordan jeg lagde fangerne, og hvordan jeg hadde tenkt å lage fangerne Noen som har link til denne worklogen? er ikke så kjent utenom selve forumet Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) takker. Hadde blitt sinnsykt rått hvis du hadde fått det som på de redigerte bildene Endret 1. september 2005 av Backbone Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Lage form å støpe er nok det greieste trur jeg... Lyktene kan du forresten bare glemme da de mest sannsynlig aldri vil bli E-merket (godkjent) hva lager man formen av da, hvis man skal støpe? og hva støper man med? Først lager du en positiv form, det gjør du enkelt med hjelp av noen gamle fangere litt isopor og byggskum. Samt noen timer med sparkel.... Den skal være helt strøken i overflaten før du kan lage en negativ form. Den negativer formen lages ved at man smører den nylagde fangeren med slippmiddel(som forhindrer at ting fester seg på den) Så legger du polyester og glassfiber i et lag utenpå hele delen. lurt å legge på litt ekstra "stivere" i form av isopor el. liknende så formen ikke blir myk når du tar den av. Ta av formen og du har en støpefrom til din nye del I støpeformen legger man gelcoat som førtelag og deretter passe menger glassfiber og polyester. Så må man selfølgelig støpe inn fesetr osv. i den nye fangern. Ikke lite jobb da med ander ord, men man kan være heldig og få det pent takk for svaret. Har du/dere noen bilder av "under støping"? Hadde vært kult å SETT hvordan man gjør det Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 har klekket ut en ny metode for å lage støtfanger form. Først strekker du papp eller lignende rudnt fangerne, og fester den med f.eks teip. (noe sånt som jeg gjorde på min bil) så tar du byggskum å fyller en del bak pappen, husk å legge f.eks plast mellom pappen og byggskummet slik at de ikke fester seg i hverandre. så når det har tørket, tar du bare bort pappen, og da er skummet nesten som isopor, så da er det bare å skjære å sage som du vil ha fangeren. også kan du begynne å støpe med glassfiber. Det er bare å rpøve seg fra. Er ikke sikker på hvor mye byggskum det går på det. Skal teste denne metoden ut på en cr-x frontfanger etterhvert. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 har klekket ut en ny metode for å lage støtfanger form. Først strekker du papp eller lignende rudnt fangerne, og fester den med f.eks teip. (noe sånt som jeg gjorde på min bil) så tar du byggskum å fyller en del bak pappen, husk å legge f.eks plast mellom pappen og byggskummet slik at de ikke fester seg i hverandre. så når det har tørket, tar du bare bort pappen, og da er skummet nesten som isopor, så da er det bare å skjære å sage som du vil ha fangeren. også kan du begynne å støpe med glassfiber. Det er bare å rpøve seg fra. Er ikke sikker på hvor mye byggskum det går på det.Skal teste denne metoden ut på en cr-x frontfanger etterhvert. eller du kan lage en "boks" av TYNN isoporplate rundt hele fronten og bruke den som forskaling Da kan du skjære, forme, reparere, støpe på nytt osv. så mye du gidder. Men vær obs på at sluttresultatet er avhengig av en ganske perfekt form, så det lønner seg å lage den positive formen så strøken som overhodet mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå