mintman Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Ja, overskriften sier vel kanskje nok. Finnes det et program som kan kovertere slikt til et format som tar minst mulig plass på en web-server, men fortsatt med bra kvalitet. Helst et freeware/shareware program. Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Du kan vel streame med Divx? Har aldri prøvd,men ripping i seg selv går jo veldig greit med glimrende kvalitet som du selv kan velge. Sjekk ut divx.com og evt spør i forumet. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Det enkleste er vel å bruke movimaker som følger med Windows XP. Denne konverterer til WMA formatet som egner seg bra til streaming. Nå er ikke movimaker det mest avanserte programmet, men det følger med windows XP så du har det allerede. Enklere kan det vel neppe bli :smile: Lenke til kommentar
mintman Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Tingen er at jeg skal hjelpe en kamerat å få streamet en kortfilm han har laget som i dag finnes som DVD format, og er ca. 13 min lang. Hvor stor blir en slik film når en skal streame den? Hvor mye kan en komprimere? Jeg vet ikke hvor stor fila er i dag, da den ikke er helt klar enda på DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå