Gå til innhold

Feilmelding etter reinstallering av XP

Anbefalte innlegg

Får opp følgende feilmelding på arbeidsbordet når windows er bootet:

Windows - Registeret gjenopprettes

En av filene som inneholdt systemets registerdata, måtte gjenopprettes ved bruk av en logg eller alternativ kopi. Gjenopprettingen var vellykket.

Har også kommet flere feilmeldinger om alvorlige system feil, hvor windows vil sende feilmeldings rapport.

Systemet virker, og har blitt stabilere etter hvert som jeg har oppdatert drivere. Men den overnevnte feilmeldingen vil ikke gå bort :(

Hadde forresten store problemer med å installere fra skratch på en 200gb HD fra Seagate. Fikk masse feilmeldinger under installasjoen, og stoppet opp.

Må jeg reinstaller igjen????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows er slipstreamed med SP2...

Har utført dette:

1. Brukte SeaTool fra Seagate som sjekker HD'en for feil, både fysiske og fil struktur. Fant her feil på fil strukturen.

2. Zero filled hele HD'en med Seagate DiscWizard og partisjonerte den i en 20GB og en på 180GB.

3. Installerte WxpSP2 en gang, men den stoppet opp litt uti installeringen :cry: Startet en gang til, slettet C igjen og lot Wxp lage nytt filsystem i NTFS. Denne gangen fullførte Windows installasjonen, men det kom opp en feilmelding etter flere omstarter som skjedde automatisk. Denne feilmeldingen ga beskjed om at maskinen tar en omstart om 30 sec. Den ble startet av NT-MYNDIGHET/SYSTEM pga Systemprosessen C:\WINDOWS\system32\lsass.exe(noe usikker på navnet på fila, dårlig bilde fra kameraet ;) ). Kjørte sjekkdisk etter på, fant ingen feil, som jeg kunne se.

4. Etter oppdatering fra Windows update, og flere restart, gis det melding om at systemet er gjennopprettet etter en alvorlig feil.

Hva er dette for noe? Har ikke opplevd makan :mad:

Bør jeg heller bruke min eldre 120GB til Windows?

:wallbash::wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på at disse problemene mine har begynt etter at jeg byttet skjermkortet mit til et Radeon 9600. Kan dette ha invirkning på feilmeldinger i windows, om det er noe galt på det?

Fikk også en blåskjerm ved en av installerings forsøkene, som hendtydet til at skjermkortet burde kontrolleres..... tenkte ikke så mye over dette da, fordi maskinen hadde fungert en tid, men hadde fått en del småproblemer siste tiden. Dette var da ting hvor programmer som windows sier det må lukke pga alvorlige feil etc.

Bør eg satse på å returnere sjermkortet, eller finst det noe å teste det ut med, programvare el.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du kan være inne på noe...  :hmm:  Det enkleste er å bruke eliminerings-metoden: ta ut en og en komponent og se om du får fullført installasjonen. Du kan jo starte med skjermkortet (hvis du har et annet du kan benytte, ev. låne?)

Lykke til!

Jiiipppiiiiii :dribble: Fant feilen for all ustabiliteten i systemet :w00t:

Den ene minnemodulen fra Kingston på 512MB ga over 5000 Errors i Memtest86+ :ohmy:

Med kun den ene installert fungerer Windows helt stabilt.

Lurer da på om jeg kan returnere den defekte modulen(prøvde den også i de andre slottene, men med samme resultat), ser at jeg kjøpte den 04.07.2003. Vet ikke hvor lang garanti/reklamasjon som anvendes på minnemoduler. Noen erfaringer på dette blant forum brukere?

Er litt forundret av at dette har skjedd etter to års bruk, det eneste jeg har gjort den siste tiden er som sakt bytte av skjermkort og power. Jeg sørger altid for å bruke antistatik armbånd eller holde i kabinettet med den ene hånden, når komponenter håndteres.

Er veldig fornøyd nå ja :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...