Gå til innhold

partiene sine reklamefilmer

Anbefalte innlegg

Det finnes ingen ting i det jeg skrev som gir grunnlag for et slikt tåpelig spørsmål.

det du skrev derimot er jo rein propaganda. (kanskje bortsett fra senterpartiet kommentaren) så :thumbdown: til deg

.....

(ps. jeg har sluttet å føre argumentasjoner på et anstendig (for meg) nivå på dette forumet for å justere meg)

Hvorfor gidder du å uttale deg da, om du ikke gidder å begrunne det du sier? Jeg har i det minste kommet med en begrunnelse for min mening. :shrug:

Dessuten burde du slå opp propaganda i ordboka, ettersom det er totalt feilslått å bruke det her. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unge Høyre fikk jo absolutt frem at Høyre har gjort ganske mye, selvom Jens ikke er helt enig..

unge høyre reklamen fremstiller mennesket som et rent økonomisk egennyttemaksimerende menneske. dessuten tenker høyre svært kortsiktig som nyliberalister generelt. rask profitt & gå over lik er digg

Lenke til kommentar

Propaganda is a specific type of message presentation aimed at serving an agenda.

passer bra med tanke på diskursanalyse av ditt innlegg. du argumenterer for høyre og mot venstre trolig uansett hvordan filmene ser ut. (du fikk kanskje ikke med deg begynnelsen av høyrereklamen? og så skriver du at dna spiller på frykt? dette er paradoksalt)

Lenke til kommentar
Unge Høyre fikk jo absolutt frem at Høyre har gjort ganske mye, selvom Jens ikke er helt enig..

unge høyre reklamen fremstiller mennesket som et rent økonomisk egennyttemaksimerende menneske. dessuten tenker høyre svært kortsiktig som nyliberalister generelt. rask profitt & gå over lik er digg

Vel..

Uansett, gjør det noe? Jeg er lærer og betaler ikke lenger toppskatt - skal vi ikke glede oss med ham?

Lenke til kommentar
Propaganda is a specific type of message presentation aimed at serving an agenda.

passer bra med tanke på diskursanalyse av ditt innlegg. du argumenterer for høyre og mot venstre trolig uansett hvordan filmene ser ut. (du fikk kanskje ikke med deg begynnelsen av høyrereklamen? og så skriver du at dna spiller på frykt? dette er paradoksalt)

Den uthevede påstanden ville du antagelig kommet med uansett mine argumenter dersom resultatet var dårlig til venstresiden.

Kan du påpeke noe nogen lunde konkret som bygger opp under påstanden din?

Når det gjelder starten på Høyre sin video, så viser den spesielt utvalgte avisutklipp fra 2001. Altså noe som er hentet fra en faktisk virkelighet som har vært. Kontrasten til AP's åpningsdialog er stor.

Stemme fra AP: "Norge, en gang et vennlig og solidarisk samfunn. I dag herjer knallharde kapitalister"

Stemme fra Høyre: "Nå har vi snart solgt hele Norge. Er det noe mer vi kan selge?"

Stemme fra KrF: "Kanskje vi skal selge hele Stortinget?"

ond latter

Dette er ren fremstilling av Høyresiden som skumle skurker og med kapitlismen som ondskapen de sprer. Uten at det er basert på virkeligheten i det hele tatt.

Og, som du selv la merke til, selv om jeg har null sans for senterpartiet, så vurderte jeg deres video alikevel som den beste.

Lenke til kommentar

Glemte Unge høyre:

Åpninga på UH's likte jeg godt, og jeg syntes den var veldig treffende. Det var som å høre folkemøte debatter, f.x når Stoltenberg slenger ut noe demagogisk alá "Hagen er verdensmester i å bruke monopolenger", og hele salen jubler. Men så faller den grundig sammen. Det er greit at UH også skryter av hva H har fått til, men karikaturene av de rødgrønne blir elendig når man selv legger ord i munnen på dem, ord de selv aldri ville brukt. Åpninga redder en [3]

Lenke til kommentar
(ps. jeg har sluttet å føre argumentasjoner på et anstendig nivå på dette forumet, så ikke noe skitkasting tilbake, takk)

Det taler vel for seg selv^ :thumbdown:

Men deres vennlige moderator har ikke sluttet å prøve å få dere til å gjøre akkurat det, og ber dere ikke teste ut hvor grensene for anstendig nivå går.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Må si jeg likte SV sin. Kort og presis. Vi burde ha mer kollektivtrafikk og vind og vannkraft. Motorveier er helt på trynet. Her har dere en vurdering av partienes syn på miljøet :)

www.valg05.no Denne siden er lagd av NU (Natur og Ungdom)

Budskapet til SV er greit. Bort med all den ekle industrien og kraftproduksjonen.

At arbeidsplasset og kraftproduksjon faktisk er nødvendig, det er ikke så viktig i det bildet SV tegner.

Så reklamen gjenspeiler SV perfekt. Vakre tanker, men akk så virkelighetsfjernt.

Lenke til kommentar

SV sin var suvverent best, den er slik en reklame skal være. Kort, presis med et bra poeng. Om den var så veldig reflekterende eller argumenterende får være, men den gjorde sin reklame. (6)

SP sin, den var humoristisk. Var dog preget av å være litt hobbyfilm. Misstenker at det er noen studenter e.l som har laget den. Men den hadde også et poeng, var kort og humoristisk. (4/5)

Unge Høyre sin, denne hadde en overbevisende dog noe urealistisk fremstilling. Den var for min del alt for lang, det samme poenget kunne vert gjort på halve tiden. Den var ikke på langt nær så engasjerende som den hadde potensiale til å være. (3/4)

AP sin gadd jeg ikke å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...