Snillingen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Så ikke noen poster som diskuterte dette. Så jeg legger ut en lin til hvor man kan se filmene http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle441242.ece Lenke til kommentar
kag Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Enige og tro til Dovre faller! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg så SV-reklamen og bare "jasså, går SV inn for industrien nå? Jaja, det var på tide" Så feil kan man ta... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg er tilhenger av partireklame, men når jeg så dette ble det bare trist (nesten). Høyre sin var elendig. Flere minutter med skryt, skryt og skryt. Jeg gadd faktisk ikke se den ferdig, for dette har jeg hørt før. Det var drit kjedelig og ikke et pip om hvordan man skal ta fatt på dagens utfordringer(vel, kan være det kom til slutt, men det var så dårlig at jeg ikke maktet se hele). Terningkast 1 Unge Høyre sin var mye bedre. Samme tema(skryte), men gjennomført langt bedre og med et bra sluttpoeng. Ternigkast 4. Senterpartiets første var grei, hverken mer eller mindre. Terningkast 3. Deres nr.2 (ett parti maset), var horribel, terningkast 1 Arbeiderpartiet sin var så latterlig at jeg ikke eier ord. Renspikka propaganda piss. Terningkast 1- SV hadde en vel gjennomført, kort, men fikk helt klart frem poenget. Er den eneste som faktisk var bra. Terningkast 5. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Er enig i at Høyres ikke var særlig god. Unge Høyres derimot synes jeg fenger veldig. SV var jo bare dritt. Er det galt med en storby og motorvei? Er det galt at vi lager arbeidsplasser på landsbygden (kraftverk)? Nei, den skjønte jeg rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 likte AP sin. Den minnet meg om Kommunistpropaganda fra Sovjet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Er enig i at Høyres ikke var særlig god. Unge Høyres derimot synes jeg fenger veldig. SV var jo bare dritt. Er det galt med en storby og motorvei? Er det galt at vi lager arbeidsplasser på landsbygden (kraftverk)? Nei, den skjønte jeg rett og slett ikke. Syntes poenget var flott jeg. Om industri får fritt spillerom og miljø ikke skal ha noe å si så ville det ikke vært mange trær igjen i verden. Se bare på regnskogen og hva som skjer der når man får frie tøyler. Miljø er og forblir viktig. Vi skal jo leve i dette landet her. Da er det greit å ha et godt miljø å leve i. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Poenget er for så vidt godt, problemet ligger i at politikken SV prøver å forfekte med det nevnte poenget som basis er håpløst, blåøyd og ekstremt lite effektiv. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Poenget er for så vidt godt, problemet ligger i at politikken SV prøver å forfekte med det nevnte poenget som basis er håpløst, blåøyd og ekstremt lite effektiv. Ja, men så må man prøve å se vekk fra personlige politiske synspunkt, her må man vurdere kvaliteten og hvor flink man er til å få frem budskapet. Skulle jeg tenkt politikk ville jeg aldri ment at SV hadde den beste reklamen, men prøver jeg å se på det nøytralt (merk prøver), så kommer SV best ut IMO. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Er enig i at Høyres ikke var særlig god. Unge Høyres derimot synes jeg fenger veldig. SV var jo bare dritt. Er det galt med en storby og motorvei? Er det galt at vi lager arbeidsplasser på landsbygden (kraftverk)? Nei, den skjønte jeg rett og slett ikke. OT: Ikke ødelegg tråden med å kalle partier som DU misliker for bare dritt. Det viser mangel på respekt. On topic Jeg ser at du argumenterer for hvorfor man skal ha industri, men du ser vel poenget i reklamen? Endret 20. august 2005 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Skulle jeg tenkt politikk ville jeg aldri ment at SV hadde den beste reklamen, men prøver jeg å se på det nøytralt (merk prøver), så kommer SV best ut IMO. Nøytralt eller ikke, jeg er helt enig. Vet btw at arbeiderpartiet sin var latterlig. Men dere som sier at den minner om propaganda. Den spiller jo bevisst på det. Synes folk burde se ironien og humoren i reklamen istedenfor å ta den så dønn alvorlig. Synes den var ganske underholdende, dog veldig usaklig. Endret 20. august 2005 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
kag Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Her likte jeg egentlig SP sine videoer best. Toeren deres klarte faktisk å motivere meg en liten stund før de bommet med redigeringen (ble for ensformig i lengden) og dårlig skuespill. Hadde Haga og de to andre klart å holde en alvorlig maske (eventuelt en whatever-I-don't-care-maske), hadde det sett mye bedre ut. AP sin var morsom. SV sin var så som så. Høyre og Unge Høyre prøvde for hardt. edit: skrivefeil Endret 20. august 2005 av kag Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Unge høyre sin synes jeg var veldig god. Minte meg om scenen i Life of Brian. ("What have the romans ever done for us?") All right, but apart from the sanitation, medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh water system and public health, what have the Romans ever done for us? SV sin skjønte jeg ikke noe av. Er de liksom alene om å mene det? Neppe. Men det var en god film. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Som et par postere har sagt, partienes politikk har vi flere andre tråder å diskutere i. Her diskuterer vi reklamefilemene som reklame og/eller politisk propaganda. Geir Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Høyre: Lang, og litt lavt tempo. Antagelig ment å gi rom for tanken, men presenterer ikke så veldig koplekse tanker at det er nødvendig med så mye rom. Høyre viser hva de har gjort, og ikke bare mer eller mindre tomme løfter for fremtiden. [4] SV: Speiler SV svært godt. Spiller på følelser. Vankre og romantiske tanker. Virkelighetsfjernt. Men poenget er godt synliggjort. [2] Senterpartiet1: Morsom og alvorlig synliggjøring av et politisk poeng [5] Senterpartiet2: Vi vet SP er for hele landet. Ellers innholdsløst. Rett og slett bortkastet. [2] AP: Selvhøytidlig som bare AP kan være. Spiller på frykt og følelser. God idé, men idéen trenger humor for å fungere. [2] Edit: Jeg glemte Unge Høyre sin Unge HøyreÅpninga likte jeg godt, og jeg syntes den var veldig treffende. Det var som å høre folkemøte debatter, f.x når Stoltenberg slenger ut noe demagogisk alá "Hagen er verdensmester i å bruke monopolenger", og hele salen jubler. Men så faller den grundig sammen. Det er greit at UH også skryter av hva H har fått til, men karikaturene av de rødgrønne blir elendig når man selv legger ord i munnen på dem, ord de selv aldri ville brukt. Åpninga redder en [3] Harald Eia reklamerer for valget: Teit mann snakker med dum stemme. Kjempebra! [1] Av de korte reklamene var det bare en som var god, og det var den ene til Senterpartiet. Den henviste seg til hele folket. De andre reklamene henviste seg stort sett til egne velgere. AP sin, forsøker å latterliggjøre motstanderen og skape et skremmebilde... går sikkert rett hjem hos AP-folket, men vi utenfor bare rister på hodet. SV sin, spiller på følelsene som allerede florerer hos SVs velgere, men for oss andre som også bryr oss om miljøet, men skjønner at vi samtidig trenger industri, så blir det akkurat så virkelighetsfjernt som slik vi allerede ser på SV. Høyre sin stiller ikke i samme kategori som de andre partienes, og derfor kan man ikek sammenligne direkte. Jeg ser noen kritiserer H for å prate om hva de har gjort, og ikke om hva de skal gjøre. Det synes jeg er tøvete. Det vi vanligvis klager på er jo politikere som prater, og ikke gjør noe. Høyre viser hva de har gjort, og så er det brått galt. Det høyre gjør er å vise at de er et parti som gjør noe, og det skal ikke mye fantasi til for å skjønne at hva H vil gjøre i fremtiden, er å fortsette med det samme. Måtte også kommentere Harald Eia. Han er så fordømt irriterende dum at jeg får vondt hver gang jeg ser han. Endret 20. august 2005 av JBlack Lenke til kommentar
McFly Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Selvhøytidlig som bare AP kan være. Spiller på frykt og følelser. God idé, men idéen trenger humor for å fungere. Så høyresiden spiller aldri på følelser? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Det finnes ingen ting i det jeg skrev som gir grunnlag for et slikt tåpelig spørsmål. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Det finnes ingen ting i det jeg skrev som gir grunnlag for et slikt tåpelig spørsmål. det du skrev derimot er jo rein propaganda. (kanskje bortsett fra senterpartiet kommentaren) så til deg jeg synes at den dummeste reklamen tilhører unge høyre dersom frp har en reklamefilm også får jeg noe å le av også (ps. jeg har sluttet å føre argumentasjoner på et anstendig nivå på dette forumet, så ikke noe skitkasting tilbake, takk) Endret 20. august 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Unge Høyre fikk jo absolutt frem at Høyre har gjort ganske mye, selvom Jens ikke er helt enig.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (ps. jeg har sluttet å føre argumentasjoner på et anstendig nivå på dette forumet, så ikke noe skitkasting tilbake, takk) Det taler vel for seg selv^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå