Gå til innhold

Reversed Engineering, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg laget et progg til og ta notater med på skolen, med kryptering.... for at ingen skulle kunne stjele notatene mine... og til dels for at folk som bruker det ikke skal kunne droppe og bruke det!

Når har jeg glemt programmets oppstarts passord... og får derfor ikke dekrypter alle fjordårets notater....

Selve passord tror jeg skal være lett og finne men trenger hjelp?

Tusen Tusen Tusen Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk ikke så god i programmering.... fant noe på nettet for over et år siden. Hadde linken i favoritter, men den var gone.... finner ikke side :cry:

Notatene kommer sikkert ikke til å blir brukt så mye, men det er programmet jeg vil fortsette og bruke!

Etter 2 måneders ferie forsvinner mye når jeg har 4 e-post kontorer og holder styr på 2 bærbare og 2 stasjonære blir det mye tall!

Programme er laget i visual basic...og jeg laget bare noe slikt:

if textbox1.text = strPassord then

loadfiles()

end if

så det er jo ikke akkurat noe CIA 128 bit kryptering på selve programmet, men hva som er brukt på notatene har ingen anelse, fordi jeg tok det fra noe jeg fant på nettet :blush:

Så passorde til programmet eier jo ikke kryptering så hvordan kan jeg finne passord?

EDIT:

Har nettopp begynt på allmenne og har bærbar... har det programmet de to siste årene på gk elektro og vk1 elektro.

Jeg lastet opp source til en ftp gratis hjemmeside server før formatering... men tenkte ikke noe mer på det... og nå er kontoen slettet for den har hvert inaktiv for lenge

Endret av chills
Lenke til kommentar

Passordet er med andre ord innkodet direkte inn i eksekveringsfilen uten noen form for beskyttelse (MD5 eksempelvis)?

Da kan du sannsynligvis sågar finne passordet ved å simpelthen åpne EXE-filen i en hex-editor eller Notepad. Ettersom strenger lagres som unicode, vil passordet trolig vises med en karakter (som regel mellomrom) mellom hver karakter i selve passordet, såsom dette: H A L L O. Etter litt leting, burde du kunne finne passordet.

Lenke til kommentar

det er ikke sa vanskelig, vis du f.eks husker lengden pa passordet, kan du soke etter (0 = Chr(0) ) "?0?0?0" vis passordet er pa 3 tegn, hvor ? er "wildcard"/ukjent tegn, og du vil finne passordet relativt kjapt, vis du vett at det er min. 3 tegn, kan du bare soke gjennom, det vil ikke vere for mange tekst, med mindre det er mange constanter og komplisert UI..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...