VegardStr Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 finner ikke harddisk, men everest finner den :S har nettopp puttet en harddisk inni mors PC ( compaq presario fra 1999) med orginalt 128MB ram nylig oppgraderrt til 256. men til topic, finner ikke disken i "min datamaskin" men programmet "everest" finner disken hvordan? kommer meg ikke inn i BIOS av en eller annen merkelig grunn, trykte alle "F" under oppstart, tror ikke BIOSen er låst, fordi eg tror eg har verrt inne i den før. hardisken er en Hitachi Deskstar 7k800 80gb, med 2mb minne. slenger med et bilde av everest, som tyder på at Windows finner disken. "jumperene" er også plassert riktig iforrhold til bildene vist på disken. og alt er riktig tilkoblet. Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) antageligvis støtter ikke BIOS på den pcen så store harddisker. Kan jo eventuellt se om du kan finne en nyere bios å prøve Er vel vanligvis del (delete) knappen man trykker på for å komme inn i BIOS ? Endret 19. august 2005 av Skeetzoid Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 maskinen støtter så stor disk. en eg kjenner hadde slike stor disk, og det gikk helt fint. Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 velge min datamaskin trykke på behandle så disk behandling og se om du ser noe der ? Ikke sikker på om dett er helt riktig da jeg bruker engelsk versjon av win xp pro Lenke til kommentar
hotsand Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Høyreklikk min datamaskin - velg behandle - velg diskbehandling. - partisjoner og formater disken. Da dukker den nok opp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå