JoaJoa Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Skal ha en _Billig_ studentpc, men god batterikapasitet, ikke så altfor stor, trådløst nett. Valget står imellom en Acer og HP, noen med erfaringer på disse billigmodellene? Acer - Acer TravelMate 2312LCi/CM + 256mb ekstra ram til 5698,- HP - HP Compaq Business Notebook nx6110 til ca 6200,- Noe å utsette på disse målene: Acer - 36,4 cm x 27,9 cm x 3,4/3,9(høyeste punkt) 2.9 Kg HP - 32,9 cm x 26,7 x 3 2.8 kg Siden jeg aldri har hatt laptop før så vet jeg ikke hvor stor betydning dette utgjør.. Hp er også oppgidd til 4,25 timer brukstid Acer er ikke oppgidd til noe, men de sa ca 3 timer på datakjeden. Samt skjermen, hørt litt syting angående skjermen til Hp'en men ikke noe alvorlig. Hva med Acer sine skjermer? Mye dritt her nå, men er takknemlig for all relevant info Endret 19. august 2005 av JoaJoa Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Begge merker levere da gode maskiner. Det er først og fremst prisnivået du er inne på nå som avgjør hva du får av ytelse og skjermkvalitet. Personlig har jeg fått veldig sans for Acer. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 acer..... Har hørt at strømeliminatorane (eller hva det heter) til hp ikke er det beste som finnes.. lett for å smelte.. og VET om 2 eksempler.. Lenke til kommentar
MaxPayne Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Har NX6110 og den kan anbefales på det sterkeste. Skal du bruke pc`n bare til surfing, office og lettere oppgaver er denne pc`n mere en bra nok. Jeg har en råbra stasjonær pc, men har blitt utrolig overrasket hva den lille HP`n faktisk klarer med relativt lite prosessorkraft. Oppgrader fra 256mb ram til 512 (ca 300,- ekstra). Dessuten er HP`n solid bygd og ligner ikke andre billig bærbare jeg har sett. Skal du derimot spille så let etter en annen bærbar pc. Noe annet negativt er at vifta går vel mye, men heldigvis er den ikke spesiellt støyende. Batteriet varer ikke 4 timer og 15 min. ved vanlig bruk, men litt over 3 timer kan du regne. Derimot er det innebygde trådløse nettverkskortet noe av det bedre jeg har sett på noen bærbar pc til dags dato. Etter min mening er det bare å løpe å kjøpe HP`n!!! Endret 19. august 2005 av MaxPayne Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Tropic. Trafoen du tenker på? Lenke til kommentar
tropic Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Tropic. Trafoen du tenker på? ja, den mellom data'n å kontakta... Endret 19. august 2005 av tropic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå