Gå til innhold

a8n-e nettverks problemer

asleo22

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt et brukt hovedkort av type asus a8n-e. Support cden er dessverre ødelagt. Har kjørt prime95 og andre prog, men har ingen feilmeldinger. Problemet er at jeg ikke får kommet meg på nettet. Under nettverk på enhetsbehandling står det nvidia nforce networking controller og ikke mer. Siden jeg har en ukjent enhet prøvde jeg å installere forskjellige marvell drivere, men fikk bare gule utropstegn bak. Leste på forumet her at det var en som sa at en skulle installere de medfølgende marvell driverne som var på support cden. Jeg gikk inn på asus download for mitt kort, men der har de bare marvell 64 bit drivere. Jeg prøvde den men fikk beskje at prosessoren min ikke var riktig. Kjører win xp 32 bit. Medfølger det en marvell driver på support cden? eller hva gjør jeg galt? Hvis noen er behjelpelig med å sende filene til marvell fra support cden tilhørende asus a8n-e hovedkort kan dere sende det til [email protected]

Håper noen kan hjelpe meg ihvertfall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen i forumet!

Det er nok mange som har kortet, men problemet er uvanlig ser det ut til

...heldigvis ;)

Første tanken var installasjon uten SP2 (?).

I Bios 'Advanced/ PCIPnP' prøv å sett Plug & Play O/S: 'Yes'.

Videre i 'Advanced' og 'onboard device config.' frigjøre noen irq'er ved å disable serie-/paralell-porter som ikke brukes. Hvis ingen endring etter 'save&exit', prøv å avinstallere nettverkskontrolleren og restart for å se om OS'et finner driverene og legger inn komplett.

Hvis feilen er ei ufullstendig driverpakke, slik du er inne på, så er det kanskje nødvendig med ny formatering/ ren installasjon.

Manual an8-e_pdf

Asus forumet har mange innlegg om kortet Her

Lenke til kommentar

har installert de driverene ja og da finner den nvidia ethernet networking controller under nettverk. Men det skal vel også installere 1394-nettverkskort og marvell yuokon gigabit ethernet adapter også?

på asus hjemmesider finner jeg Marvell 64-bit LAN driver v8.27.3.3 (WHQL). Men jeg finner ikke disse driverene for 32 bit windows xp.

Lenke til kommentar

Joda biosen er i orden. Har tidliggere hat asus a7n8x-e og der installerte jeg Marvell driverne (SetupYukonWin.exe) før chipset driverne. Også på hjemmesiden til asus for kortet finner jeg "SetupYukonWin.exe" bare at de Marvell driverne er for 64 bit. Jeg kjører foreløpig bare 32 bit xp. Prøvde også denne filen fra det gamle kortets cd, men den fant ikke kortet automatisk.

Begynner å bli drittlei av og ikke finne den riktige driver filen. Ethernet er vel bare nettwork kontroller? Noen må vel ha asus a8n-e kortet og fortelle meg om de installerte Marvell driverne og hvilken versjon de var. I brukerguiden står det jo tilogmed at det er en marvell port til Lan. Er jeg helt på jorde her. Det må være en driver i tillegg til chipset driveren. Etter at jeg har installert alt, så har jeg fortsatt en ukjent enhet. Dette mener jeg er Marvell porten til Lan. Set står jo tilogmed om Marvell virtual cabel tester i brukerguiden.

Tror jeg gir f og går over til xp 64bit. har ihvertfall driverene til den.

Lenke til kommentar
I brukerguiden står det jo tilogmed at det er en marvell port til Lan. Er jeg helt på jorde her. Det må være en driver i tillegg til chipset driveren. Etter at jeg har installert alt, så har jeg fortsatt en ukjent enhet. Dette mener jeg er Marvell porten til Lan.

Helt på jordet kan være nærmere enn man tror... har mange erfart ;) Lan porten støttes av NVIDIA nForce4 System Drivers, men jeg mistenker at de mangler fullstendig referanse i XP før SP2 - er ikke sikker.

Det er vel 'Alaska' og ikke 'Yukon' som er chipet/ transceiver på a8n-e. Alaska 88E1111 (Single-Port) Transceiver.

Signalenheten trenger ingen drivere.

32-bit LAN-støtte er innbakt i nForce4 (inkl. Marvell).

Asus sender deg hk-cd gratis.

Tips om installering av drivere på kortet:

1. "Download Accelerator" utilities should be disabled when downloading any drivers. 2. Do not run virus protection software in the background while installing the drivers. This prevents the driver from configuring itself properly. 3. Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...