Mathiasman Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg har tenkt å gå over til Linux, men jeg vil gjerne ha "med" meg WD programmene. Da tenker jeg på: Office(Word, Excel, og Powerpoint) BearShare(Evt. Limewire) MSN Norton Internet Security Microsoft Antispyware Beat 1 Real Player Nero Nettsideutviklingsprogram Brannmur Adobe Photoshop Noen som vet om noen Linux programmer som erstatter disse? Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Office(Word, Excel, og Powerpoint)BearShare(Evt. Limewire) MSN Norton Internet Security Microsoft Antispyware Beat 1 Real Player Nero Nettsideutviklingsprogram Brannmur Adobe Photoshop Office => OpenOffice.org Bearshare/Limewire => LimeWire har en klient for GNU/Linux MSN => Gaim/kopete/amsn Mediaplayer => mplayer/xine/vlc Nero => k3b Nettsideutviklingsprogram => Bluefish (?) Adobe Photoshop => Gimp Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Norton Internet SecurityMicrosoft Antispyware Beat 1 Det trenger du ikke. Ingen virus-makere/spyware-rasshøl gidder å lage drit til Linux fordi det er så lite utspredd. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 (endret) ... ... Vet ikke om noen antivirus-pakker da? Helst med brannmur og e-mail spam fjerner osv OK. holdt på å poste samtidig med deg. Got it! Tusen takk! Men kan jeg bruke WineX for å starte blandt annet Football Manager, Call of Duty osv? Forresten: Er det noe som erstatter BitComet, BitTornado? Endret 19. august 2005 av Mathias89 Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Nero => k3b eller NeroLinux eller Gnomebaker Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Norton Internet SecurityMicrosoft Antispyware Beat 1 Det trenger du ikke. Ingen virus-makere/spyware-rasshøl gidder å lage drit til Linux fordi det er så lite utspredd. Typisk misforståelse. Sjølvsagt er det mindre attraktivt å lage slik for GNU/Linux, men at berre det er grunnen, er feil. Hadde du visst noko som helst om korleis GNU/Linux er bygd opp i forhold til Windows, hadde du skjønt det (som f.eks at alle brukarar i Windows har administratorrettigheitar). Når du seier lite utbredt meinar du vel desktop-fronten? GNU/Linux eg veeldig utbredt på server-fronten, og det finst ingen virus der. Til trådstartar: I motsetning til Windows får du nesten alt programvare som gjer den jobben inkludert distroen. Endret 19. august 2005 av objorkum Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg har tenkt å gå over til Linux, men jeg vil gjerne ha "med" meg WD programmene. Da tenker jeg på:Office(Word, Excel, og Powerpoint) BearShare(Evt. Limewire) MSN Norton Internet Security Microsoft Antispyware Beat 1 Real Player Nero Nettsideutviklingsprogram Brannmur Adobe Photoshop Noen som vet om noen Linux programmer som erstatter disse? Office(Word, Excel, og Powerpoint) == OpenOffice/KOffice/Abiword BearShare(Evt. Limewire) == BitTorrent/BitTornado MSN == Gaim/Kopete/tMSNc/CenterICQ Real Player == MPlayer/Xine Nero == K3B Nettsideutviklingsprogram == En teksteditor. Adobe Photoshop == GIMP Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 så jeg trenger ikke brannmur eller antivirus? litt kjipt om jeg laster ned en dårlig nedlastning fra piratebay.org o.l. slik at det kommer virus innpå pcen! Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det kommer ikke virus. Viruset fungerer bare på Windows. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 ok. takker for alle svar! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Office -> OpenOffice.org, KOffice, GnomeOffice BearShare(Evt. Limewire) -> Gnutella, Limewire MSN -> Gaim, Kopete, AMSN Norton Internet Security -> Ingen. Microsoft Antispyware Beat 1 -> Ingen. Real Player -> RealPlayer, Totem, Xine, etc. Nero -> K3B, Serpentine, GnomeBaker Nettsideutviklingsprogram -> En tekstredigerer (GEdit, Kate, etc), NVU, Bluefish, Quanta Brannmur -> Trengs ikke i de fleste tilfeller ikke, men mange distroer har en brannmur inkludert. Adobe Photoshop -> The GIMP Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Forresten: Er det noe som erstatter BitComet, BitTornado? BitComet --> Azureus (en klart overlegen klient, uansett) Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Forresten: Er det noe som erstatter BitComet, BitTornado? BitComet --> Azureus (en klart overlegen klient, uansett) btlaunchmany (BitTornado) i kombinasjon med screen er overlegen Azureus etter min mening. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Forresten: Er det noe som erstatter BitComet, BitTornado? BitComet --> Azureus (en klart overlegen klient, uansett) btlaunchmany (BitTornado) i kombinasjon med screen er overlegen Azureus etter min mening. Lyst til å forklare hvorfor? Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Lyst til å forklare hvorfor? BitTornado krever ingen ressurser (eller unødvendig programvare som Java/GTK/X), man dumper bare torrentfiler i en mappe og BitTornado tar seg av resten. Man kan også enkelt legge den til i oppstarten. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Lyst til å forklare hvorfor? BitTornado krever ingen ressurser (eller unødvendig programvare som Java/GTK/X), man dumper bare torrentfiler i en mappe og BitTornado tar seg av resten. Man kan også enkelt legge den til i oppstarten. Joda, om man bare skal laste ned en torrent er det kanskje lettest og greiest, men om man f.eks. vil prioritere en fil i en torrent over en annen eller gjøre andre mer avanserte ting med torrentene dine er det IMO mye lettere å gjøre det via et greit GUI tilsvarende det Azureus har. At Azureus spiser ressurser bryr meg ikke så mye uansett, siden det er ganske minimalt jeg merker til det. Azureus kan forresten også lett settes til å starte nedlastingene igjen når den starter, og seff også settes til å starte når maskinen gjør det. Endret 20. august 2005 av jorgis Lenke til kommentar
xeon Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hvis man absolutt vil ha antivirusprogramvare kan man bruke http://www.clamav.net/ (ikke at det er nødvendig hvis du bare har linux). Linux kommer forøvrig med en iptables. Så nis e.l. er unødvendig -- det gjelder forøvrig nis til mac også.. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Selvfølgelig kan du få filer som inneholder virus inn på harddisken, men virusene funker rett og slett ikke i linux. Dersom du skal ha over evt. nedlastinger til en windows pc kan du jo bare som nevnt før bruke clam AV til å scanne og slik... eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå