Gå til innhold

Arbeids og litt spillemaskin til max 15k


Anbefalte innlegg

Der overbeviste du meg om at jeg trenger mer. Fin post. Og ja, jeg bruker det programmet altfor ofte. Sitter på 700GB som jeg har brukt i omtrent 2 år nå. Dessverre er diskene ATA og er rett og slett blitt gamle og trege. Tvilsomt at de kommer til å brukt mer etter et evt. kjøp.

 

*krysse fingrene for at jeg har 15k+ i banken*

 

Håper HW.no tester denne 4ms-skjermen en dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei IronWire,

 

Kanskje jeg hiver meg på samme oppsett som deg, siden det virker gjennomtenkt. Et spørsmål om stille PC: Bortsett fra de delene du har nevnt i første post på tråden, hvordan setter du opp kjølingen og vifter (evt. passiv kjøling)?

 

PSU har vel egen kjøling og den bruker du. Hva med CPU? Hva med HD? Skjermkort? Hvor mange vifter og hvordan er de satt opp ift viftestyring? Kjøres de med lav hastighet?

 

Bare lurer, siden jeg er opptatt av god kjøling og lite lyd.

 

Andre med gode råd for kjøling i nevnte oppsett er også velkommen til å komme med gode råd.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg hiver meg på samme oppsett som deg, siden det virker gjennomtenkt. Et spørsmål om stille PC: Bortsett fra de delene du har nevnt i første post på tråden, hvordan setter du opp kjølingen og vifter (evt. passiv kjøling)?

 

PSU har vel egen kjøling og den bruker du. Hva med CPU? Hva med HD? Skjermkort? Hvor mange vifter og hvordan er de satt opp ift viftestyring? Kjøres de med lav hastighet?

 

Bare lurer, siden jeg er opptatt av god kjøling og lite lyd.

 

Andre med gode råd for kjøling i nevnte oppsett er også velkommen til å komme med gode råd.

Takk for alle positive innlegg :-)

Har lagt inn en del tid i å finne komponenter, så det er fint å se at den ikke var helt bortkastet.

 

Når det gjelder kjøling har jeg tenkt å legge inn 4-5 120mm vifter av Nexusvarianten. Disse viftene er visst veldig støysvake og ved å ha mange regner jeg med at jeg kan la dem gå på under halv hastighet mesteparten av tiden.

Dette sørger jeg for med en mCubed t-balancer viftestyring. Har ikke prøvd den enda, men den virker iallefall lovende :p

 

Skjermkortet skal arve en gammel Zalman VF700-Cu, som jeg håpper er stille nok - iallefall på litt under maks hastighet.

 

Kabinettet skal være et Antec P180. Dette kabinettet har masse fine 120mm vifteplasser, og er støydempet. HDDene skal jeg montere i den nederste hylle, slik at det står en vifte bak dem og trekker luften ut forfra.

 

Bilde av p180, se på hvordan den nederste viften står:

9t.jpg

 

 

CPU kjølingen er jeg ikke sikker på enda. Det står mellom en Thermalright XP-120 og en Zalman CNPS9500, men det er jo fortsatt uvisst når den dukker opp i webshopene. Akkurat nå lener jeg mot å bruke zalman 7700 kjøleren fra den gamle maskinen inntil 9500 kommer.

 

 

Bare venter på dimmepengene jeg nå...

Lenke til kommentar
Kjøp deg en sånn her CPU vifte:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311716&cks=PRL

den er kanskje litt dyr men den kjøler godt ;-) (burde den kanskje gjøre til den prisen!)

 

Var ikke noe dyrere enn en xp-120 uten vifte og zalmans nye blir sikkert enda dyrere.

Har ikke hørt noe spesielt om denne, men er det en av de mest stillegående på markedet?

 

 

Absolutt et veldig bra oppsett du har satt opp der. Men du sier litt spill i ny og ne, er det da virkelig nødvendig med det råeste grafikkortet?

Tja... Det er vel ikke strengt talt nødvendig... Men det kan være greit når jeg skal jobbe litt 3d.

Tingen er den at jeg allerede sitter på en 6600GT AGP og jeg har ikke lyst til å kjøpe et nytt kort som ikke er vesentlig mye bedre...

Endret av IronWire
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...