Gå til innhold

Arbeids og litt spillemaskin til max 15k


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en ny maskin som skal brukes til grafisk- og 3d arbeid samt litt spill i ny og ne. Maskinen skal ikke overklokkes, og jeg tenkte meg ett AMD/nvidia oppsett.

Støy er en viktig faktor i denne maskinen, da den skal stå i stuen uten å plage folk som oppholder seg der mens den laster ned og rendrer.

 

Jeg har allerede tastatur, mus og skjerm. I tilleg har jeg allerede gått til innkjøp av en MIST 500W psu, noen Nexus RealSilent 120mm vifter og viftestyring.

 

Maskinen skal kunne kjøre windows og linux.

 

Her er oppsettet jeg hadde tenkt meg:

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+

HK: ASUS A8N-SLI Premium

RAM: OCZ 2048 MB Platinum Edition PC3200

GPU: Point Of View GeForce 7800 GT

HDD: Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

HDD: Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

DVD: BenQ DW1640

Kab.: Antec P180

 

Totalt: 14914,- fra NetShop

 

Kan strekke meg littegrann på pris om nødvendig, men helst ikke over 15k.

 

Hva sier dere? Er det noen deler der som ikke er så bra som de burde ha vært? Har jeg klart å glemme noe?

Endret av IronWire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et kjempeoppsett!

Har planlagt et lignende oppsett selv, og jeg har akkurat samme behov som deg.

Har ingenting å utsette på dette.

Fordelen er at pc-en blir enkel å oppgradere, i form av et ekstra grafikkort i sli osv.

 

Lykke til, du kommer til å bli storfornøyd!

 

(Tør jeg spørre om prisen, og hvor du handler?)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gå for 1 x 500 gb ? Er litt dyrere,men du bruker bare 1 s-ata kontakt & sparer plass. Mindre varme blir det også.

Hmm... Kanskje en god ide, men samsung diskene mine kommer ikke i 500gb varianten.

 

De er jo tross alt bra på ytelse og spesielt støy.

Ja det er noen av de beste diskene på markedet både på ytelse og støy. Er bare raotor utenom scsi som er bedre. Men der er ikke veldig mye raskere, og bråker og er mye mindre. Kjør disse i raid og du får kjempeytelse og stille disker. Lurer på hva det er slags raringer som anbefaler de støreste diskene på markedet? De må jo tro at man får større status av å ha en stor disk en to små. Hvem f. bryr seg om hvor mange porter man bruker? Ikke jeg å jeg har nesten 2 TB med diskplass. Det er bare å få seg en filserver eller et kontroller kort til en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar

Kjempe-PC! En slik kunne jeg også tenke meg. Må bare sjekke om pengene strekker til etter...

 

...hybel

...møbler

...bøker

 

Ikke noe PC på en stund :cry:

 

PCen som er satt opp her var rett og slett det beste spill-PC-kjøpet anno August/September 2005.

 

EDIT: Hvordan er forresten kabinettet?

EDIT2: Noen strømfrsyning (billig) å anbefale med dette oppsettet?

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Ikke for å stjele tråden, men laget nettopp et alternativ til maskinen trådstarter satt opp. Håper på noen kommentarer.

 

HK: Asus A8N-SLI nForce4

HD: Seagate 120GB S-ATA NCQ

Kabinett: Antec Performance One P160

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+

GFX: POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe

PSU: Fortron-Source Strømforsyning ATX-400W

RAM: OCZ 1024MB Dual Channel Gold C2 E.L.

DVD: NEC DVD-brenner ND-3540

------

11 845

 

Skjerm: Samsung 17" LCD 730BF (4ms)

------

14 640

 

 

Holder PSU? Noe annet som burde vært endret på? Er jo omtrent lik trådstarters PC, men mindre RAM. Og kun 120GB-disk da det bør holde til spill.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

120GB er veldig lite i dag. Man får jo 250GB til under 1000 lappen. Ikke mye å spare der. Uansett holder PSU så lenge du ikke kjøper noe mer å putter inn. Tviler dog på at den 120GB blir enslig så lenge.

 

Av de 120GB kan du bruke 111 av dem. Om du partisjonerer en egen OS partisjon som jeg alltid gjør på kanskje 20GB sitter du igjen med 91GB til spill. Kan dog ikke se for meg at du IKKE kommer til å ha noen mp3 på den i tillegg o.s.v. o.s.v.

 

Skal du i tillegg bruke et program som f.eks Daemon tools e.l. så må du ha imaget av spillet liggendes på hd'en i tillegg og da tar fort et spill 3GB tilsammen.

 

(jaja, tenker seff på backup av egne spill bla bla bla)

 

Om ikke du kjenner til dette programmet så bare dropp de siste tre linjene!

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...