Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny gaming pc, maks 20000kr

Anbefalte innlegg

Heisann

Skulle hatt en ny pc som takler fps spill uten problemer, er vel egentlig eneste kravet jeg har uten om at den ikke skal overstige 20000kr. Har ingenting i mot at den blir litt rimeligere heller.

Kunne tenkte meg en shuttle eller noe lignende som ikke tar så stor plass, noen som kan hjelpe meg med å sett opp noe som kunne vært greit å ha?

Takk for hjelpen til de som tar seg tid :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alt jeg trenger der da?

Hmm.. Blir ikke noe problem med varmeutvikling? Maskin jeg har nå slo seg av i begynnelsen før jeg kjøpte flere vifter.. Vil ikke ha problemer med det igjen.

Noen som vet hvordan det er å montere det, ere det no vanskelig med tanke på at det kanskje er litt treng inni der?

Lenke til kommentar

Jeg må nesten ha d også... Har en skjerm så er helt ok, men kunne godt fått en anbefaling på en god crt skjerm utenom prisen på selve maskinen.

Kan godt prioritere en rask og litt mindre hd i maskin med en større ekstern som kan stå ved siden av...

Endret av nGE
Lenke til kommentar

Penger er ikke noe problem.. Bare det at jeg ikke vil ha lcd og heller ikke bruke altfor mye på en maskin heller, det er hovdegrunnen til at jeg bare vil bruke

20000kr på maskinen + evetuelt noe ekstra på en god crt.

Men hadde gjerne sett at jeg hadde fått flere innspill på hvilke komponenter jeg bør bruke i en ny maskin basert på shuttle SN25P eller hvordan nå enn det blir.

Har ikke særlig peiling så det hadde vært flott med hjelp

Endret av nGE
Lenke til kommentar

Shuttle SN25P, nForce4, Socket939

Corsair TwinX1024-3200XLPT, 2x512MB

Xerox 19" XA7-19I-8, TFT, 8ms, DVI Black3

AMD Athlon64, 4000+, S939, BOX, San Diego

MSI NX7800GTX-VT2D256E, 7800GTX, 256MB

PLEXTOR PX-716A/T3, DVD±RW 16X, Retail

Shuttle MicroPC Carrying Bag

Floppydrive Alps 3.5", Black

Western Digital 360GD, SATA 36,7GB, 10000RPM

Western Digital 2000JS, 200GB, SATAII

Hos www.shg.no ble dette kostende 19605kr. Frakten er på 125kr.

TOTALT: 19730kr

Maskina er trolig noe av det kraftigste en kan få tak i, og den kommer til å score over 15000 poeng i 3DMark03.

Merk: SHG.no ER den billigste webshopen.

Lenke til kommentar

skal du ha raptor disk så kjøp for all del den store på 74gb, da den er en god del raskere og faktisk mer stillegående enn lilebroren.

sånn rent bortsett fra det, så er det lurest å kjøpe et nforce 4 system med en amd 3500+/3700+. X2 cpu'er koster for mye og er for lite utnytta i spill enda

2gb ram er en selvfølge, og et 7800GT eller 7800GTX i skjermkort porten vil gi deg en veldig bra maskin

diskettstasjon er bortkasta penger, det trengs kun dersom du skal flashe bios på hk eller skjermkort, og selv der er det alternativer

plextor er heller ikke den beste på brennermarkedet lenger, en benq 1640 eller en nec 3540A er begge bedre valg

akkurat hvorfor du ønsker en crt framfor en lcd skjerm skjønner jeg ikke helt, du får lcd skjermer som er kjempebra til spilling nå om dagen

hm dette ble litt mer enn bare noen småtips, så jeg setter opp et system for deg :p

edit: blei et par leifer

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...