De utrolige Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg vurderer å bytte fra Internet Explorer til Mozilla Firefox, siden jeg har hørt det er så mye bedre. Jeg vil derfor vite forskjellene, og hvorfor det er så mye bedre. Takk. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Kis, det er ikke som om du skal bestille enten vare A eller vare B til 50.000,- og lurer på hvilken som er best.. Last ned Firefox, prøv den, finn ut selv om du liker den eller ikke. Om du ikke liker den kan du bare avinnstallere den uansett - no biggie. Uansett, siden latskapen og maktesløsheten tydeligvis råder: http://www.switch2firefox.com/ http://www.mozilla.org/products/firefox/switch Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Sikrere, raskere, tøffere, masse extensions. Go Firefox! Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Eller prøve noe som er kjapt, billig, bra og godt, Opera . Med Opera slipper du å legge inn noe som helst. Sikkelig nettleser det gitt Eller for å si det på en annen måte: Hvorfor bruke programvare fra Utlandet når vi har så bra programvare i Norge Lenke til kommentar
Launch Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Firefox er ihvertfall min favoritt, et godt alternativ er Opera. IE er BANNED her Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 jeg bruker både IE og Firefox. mest IE, en vane tror jeg. begge 2 er bra. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Av de 2 er Firefox uten tvil best.. Sikrere og mye mer brukervennlig, funksjonene kan tilpasses og utvides ved å installere extensions. Anbefaler også at du tar en titt på Opera, jeg liker Opera bedre enn Firefox. Lenke til kommentar
CFALive Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg har Firefox, jeg synes det er utrolig bra. Skal være bra sikkerhet også. De har nå funnet et nytt sikkerhetshull i Internet Explorer. Men har også lest at Firefox taper litt i terrenget til Internet Explorer, men jeg anbefaler Firefox!! Hilsen Casper Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Både FireFox og Opera er fullgode alternativer som absolutt fortjener en prøverunde - dvs. uttesting av applikasjonene i mer fem minutter. Du vil nok merke en klar forbedring, da hovedsaklig med tanke på sikkerhet, men òg i funksjonalitet og mulighet for utvidelse (især i FireFox). Hvilken nettleser du velger, er selvsagt opp til deg, men jeg fraråder deg på det sterkeste å benytte Internet Explorer, såfremt du da ikke til tider er tvunget til det, grunnet ActiveX og liknende (Windows Update). Men utenom Microsoft.com og et fåtall andre sider, er støtten for de øvrige nettleserene helt glimrende. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Jeg har byttet for noen dager siden, det er egentlig ingen forskjell fysisk. Man importerer alle IE-bookmarks under install, og browseren oppfører seg akkurat som man er vant til. Bare litt andre knapper øverst. Overgangen er så smooth at man ikke merker at det er en annen browser engang. Har bytta ut IE-ikonet med FF-ikonet i quick launch. Så hva som er best er egentlig usikkert. De føles helt likt i bruk. Ja, også kan Firefox bruke "tabbed browsing", altså åpne nye sider i arkfaner istedet for å spawne en ny browser. Har opera også installert men det bruker jeg nesten aldri. Ble aldri komfortabel med den, pluss den tok for lang tid å åpne. Endret 19. august 2005 av Bitex Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Har opera også installert men det bruker jeg nesten aldri. Ble aldri komfortabel med den, pluss den tok for lang tid å åpne. Og hva slags maskin har du? Her tar det 2-3s maks hver gang. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Har opera også installert men det bruker jeg nesten aldri. Ble aldri komfortabel med den, pluss den tok for lang tid å åpne. Og hva slags maskin har du? Her tar det 2-3s maks hver gang. Opera tar generelt lengere tid å starte opp. Firefox kommer med en gang du trykker på knappen. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Du vil nok merke en klar forbedring, da hovedsaklig med tanke på sikkerhet, men òg i funksjonalitet og mulighet for utvidelse (især i FireFox). For min del var det stikk motsatt. Jeg merket ingen nevnverdig forskjell når det gjaldt sikkerhet, men et hav av ny funksonalitet åpnet seg når jeg byttet over til Firefox. Jeg hadde nemlig verken spyware, pop-ups eller virus når jeg brukte IE. Jeg er imidlertid glad jeg ikke hørte på "hvorfor bytte ut noe som fungerer"-folkene, for jeg byttet ut noe som fungerte greit med noe som fungerer ypperlig. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Har opera også installert men det bruker jeg nesten aldri. Ble aldri komfortabel med den, pluss den tok for lang tid å åpne. Og hva slags maskin har du? Her tar det 2-3s maks hver gang. Opera tar generelt lengere tid å starte opp. Firefox kommer med en gang du trykker på knappen. Veldig rart, her er det omvendt. Jaja... Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 du kan få Firefox til å åpnes fortere via noen tweakes og sånn, men hvis man kjører begge nettleserene med standard oppsett så vil Opera starte fortere uannsett. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Legger bare ved at HVIS man mister profilen i Firefox (som jeg gjorde første gangen jeg testa), skriver man "Firefox.exe -profilemanager" i run... og velger den gamle igjen. Må lukke alle instanser av FF først. Hos meg skjedde det bare tilfeldig, og alle bookmarks var borte. Endret 20. august 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå