311-5 Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Et helikopter fløy rundt over Oslo når en elektrisk feil plutselig slo ut alle navigasjons- og kommunikasjonssystemene. På grunn av skyene og tåken, kunne ikke piloten bestemme helikopterets posisjon og kurs for å komme seg til flyplassen. Piloten så en høy bygning, fløy mot den og sirklet rundt. Han lagde en håndskrevet lapp og holdt den mot helikoptervinduet. På lappen sto det: "Hvor er jeg?" med store bokstaver. Folk inne i bygningen reagerte fort på pilotens lapp, lagde en stor plakat og viste den ut mot piloten. På den sto det: "DU ER I ET HELIKOPTER!" Piloten smilte, vinket, så på kartet sitt og fant kursen for å fly til Fornebu , og landet trygt. Etter at de landet lurte andrepiloten på hvordan skiltet med "DU ER I ET HELIKOPTER!" hadde hjulpet han med å finne veien til flyplassen. Piloten svarte "Jeg skjønte det måtte være Telenor-bygningen, for de ga meg et teknisk riktig, men fullstendig ubrukelig svar". Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 lol, tåpeli :razz: Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 jeg ser bare et problem: hvis microsoft-bygget er i den ene byen, og telenorbygget er i nabobygda en knapp km vekk risikerer man jo å feilnavigere til de grader! hmm.... noen som kan hjelpe en fortapt pilot? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå