tørrfisk Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Jeg er på besøk hos pappa nå og har satt inn ny harddisk etter at den forrige kræsjet, men så fant jeg ikke XP cd noe steds, så fikk en venn til å brenne meg en XP CD, men den er ikke bootable Hvordan får jeg laget cd'en bootable? (har nero og 1 dvd brenner) Har lovlig key klistret på siden av maskinen, så det er helt legalt Må få fikset det i kveld siden jeg drar i morgen tidlig, setter pris på hjelp! Endret 19. august 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Får til alt untatt å pakke ut image filen til cd'en. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 kanskje finner du her svaret ? http://forum.hardware.no/index.php?showtop...&hl=bootable+xp Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Hjalp ikke meg, men takk likevel. Går det an å knytte bootimage.ima til XP.iso? Hvordan kan jeg få kombinert de to? Har altså lagd en image av xp cd'en og lastet ned en bootimage.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Kommer inn i "caldera" men da står det noe med at en fat32 driver mangler, så kommer jeg ikke lengre. Fins det noen andre boot-imager? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Windows XP Fresh Install Bootdisk And Bootable CD http://www.bootdisk.com/ Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Der måtte man jo betale Kan noen forklare meg enkelt hvordan jeg skal få XP cden til å boote? (har satt opp biosen korrekt) Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Tja, du kan muligens benytte Nero eksempelvis til å konvertere bilde-filen, skjønt jeg kan ikke garantere at det vil fungere. Eventuelt kan du jo laste ned dette verktøyet som lager oppstartdisketer beregnet på XP. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 I Nero StartSmart er det et valg som heter: "Lag oppstart-cd". Kan du ikke bruke det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå