Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trust relationships

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter på jobben og sliter litt! Vi har to nettverk her på bygget, ett klasserom for utdanning og ett for resten av bygget me de som arbeider her.

Men så kommer problemet, hvert av nettverkene har egen domenekontroller men ligger på samme ip adresse og nettverksmaske, og jeg får ikke logget på begge nettverkene uten å kjøre nettverks wizard eller skifte domene på nettverks-id.

Det er pcene i klasserommet vi vil skal kunne logge på det andre nettverket pga vi kjører interne kurs av og til. Pcene bruker windows xp, før brukte vi windows 98 og da var det bare å skrive inn domene navnet når vi logget på og vips så var vi logget på det andre nettverket.

Det burde vel egentligt virke med xp også siden man kan velge hvilket domene man vil logge på, men nei.

Jeg vil prøve å sette opp trust relationships mellom begge nettverka, jeg får satt opp trust på den ene serveren men ikke på den i skolenettverket. Meldingen er : " The credentials supplied conflict with an exsisting set of credentials " så den blir ikke verifisert. Når jeg går inn manuelt for å verifisere står det : " Informasion about the PDC can not be obtained because : The RPC server is unavailable. Make sure the PDC is operational "

Jeg har sjekket i services på begge maskinene og de kjører begge RPC og dns hvis det har noe å si.

Hvis noen vet en smart løsning hadde det vært kjekt.

Serverene bruker Windows 2000 server. Klienter XP pro

takker for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...