Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilder og info om din sykkel..


ssswopp

Anbefalte innlegg

seriøst, at jeg har blitt så glad i noe mekanisk er helt utrolig , sitter seriøst å depper over at jeg ikke har sykkelen nå ! Jeg vil ha tilbake , NÅ ! spess med han karen med orginal TZR som trur han så kjører fra meg  med effektanlegg  :roll:

8845515[/snapback]

En kis med orginal TZR som tror han kjører ifra deg med effektanlegg :dribble: ? Haha! Hvilke piller går han på xD ?

 

Btw, koss eff. har du egentlig :whistle: ?

8845540[/snapback]

 

Metrakit Oval :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor tar du av kåpene på enkelte bilder, Evil-Duck?

 

Forresten, hvilket drev har du? Hvordan er akselerasjonen?

8846700[/snapback]

 

de bildene kåpene er av på er når jeg har skrudd på den :ph34r: men aksen er helt grei (12-52) , skal dreve den opp litt når jeg får den tilbake fra solbergs , å da regner jeg med å få litt bedre aks.

 

det mange forveksler med aks er lett dreving , men med tyngre dreving vil du akse bedre på strak vei en en med lett dreving , mens den med lett dreving vil dra ifra deg i oppoverbakkene, altså lett dreving = sterk , tung dreving = toppfart + aks

 

så tror kansje vist du bytter til 13 drev framme på din vil du få litt bedre aks , men drage dårligere opp bakker.

 

edit : du kjører vel bare uplombert du ja.. tror kansje du bør satse på 12 frontdrev da , 13 blir kansje litt for tungt.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Vel, nå klarer jo mitt uplomberte anlegg like mye som ditt effektanlegg tør jeg påstå.

Men jeg har ikke 52 bak, men 47.

8846875[/snapback]

 

jeg vet du har 47 bak ja :p men uplombert går dårligere en effektanlegg da. pga at uplombert anlegg har mer bunndrag , menst effektanlegg har en annen effekt kurve med turtalskick høyt opp på registere noe som liksom sparker sykkelen opp på et høyere turtall.

 

men tror kansje du kan prøve deg på et 12 drev , du kan eventuelt teste et 13 drev med , koster ikke så mye :)

Lenke til kommentar

Ja.. Men på min sykkel får jeg turtallskicket fra 7000 RPM og oppover, så jeg vil ikke akkurat si at det er bunndrag, men.

 

Uansett, jeg kan jo prøve med enten et 12 eller 13 drev foran, men du sier at jeg bør holde meg på 47 som bakdrev?

 

Og en annen ting, kjedet mitt må vel bli en smule lengere når jeg får større drev, hvordan fikser jeg den biffen? Ekstra ledd i kjedet?

 

 

(Vi diskuterer litt i feil tråd men :p)

Lenke til kommentar

orginal kjeden min er vertfall mer en lang nok til å ha på et par hakk større front drev , tror ikke de skal vere noe stort problem . jeg må faktisk snart fjerne et ledd på kjeden min for å få det stramt.

 

å når det kommer til orginal anlegg , det er et slaks kick opp på turtallet der med ja . men på et effektanleg er det liksom KICK der turtallet fyker rett ti vers og stopper ikke før rundt 12K :p men jah ...

 

men har muntlig eksamen i morgen , så godnatt Diskusjon mc ! :love:

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
seriøst, at jeg har blitt så glad i noe mekanisk er helt utrolig , sitter seriøst å depper over at jeg ikke har sykkelen nå ! Jeg vil ha tilbake , NÅ ! spess med han karen med orginal TZR som trur han så kjører fra meg  med effektanlegg  :roll:

8845515[/snapback]

 

Han kim Kleppe fyren ? :p

 

Spør om han ikke tar meg om han tar ut noen plomberinger da? :p

Lenke til kommentar

Thewiz: Mine erfaringer med moped (effekanlegg) er at 12-47 passer ypperlig. Bra aks og du slipper å gire hele tiden i alle fall. 13-drev kan bli litt tungt med bare effektanlegg, og 11-drev er dritt kjedli for du må gire hele tiden i tillegg til at du får en enda lavere toppfart.

 

Eeeller har du trim?

Lenke til kommentar
Min sykkel <3 (under skjult innhold, så posten min sparer litt plass (A) )

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-129037-1181645232_thumb.jpg

post-129037-1181645528_thumb.jpg

post-129037-1181645849_thumb.jpg

8840963[/snapback]

 

 

Bare ren nyssjerighet, hvorfor tar alle og visker ut skiltnummert før de legger ut bilde av sykkelen sinn ? :p

8845095[/snapback]

Og slik som jeg gjør, blir det ganske pent oxo :) Hjerter inn skiltet mitt, because it's worth it :love:

 

Edit: Og legge merke til at sykkelen min ikke er registrert i Norge :dontgetit: Det er en "A" dær, som betyr at den er regget i.... (gjett'a :cool: ?)

8845442[/snapback]

Østerriket?

 

Har ikke de nyeste Tzr`ene slik elektronisk sperre? Hva må en gjør for å trimme en tzr 07mod?

8845683[/snapback]

Noen som har prøvd effektanlegg vs. effektanlegg OG fjernet plomberingene i innsuget? Fjerner du plomberingen i innsuget, så får du et myye bedre drag i oppoverbakkene og generellt. Det bør dere prøve før dere begynner med ny sylinder osv. :)

 

post-106207-1181681021_thumb.jpg

Mitt villdyr!

125ccm. Bajaj chetak. Reserve dekk bak og 2 oppbevaringsrom. Kjempe flott.

 

Fliser sikkert alle de små mopende her :)

8846342[/snapback]

Toppfart du klarer med den da? Lurer på om jeg skal ha meg en lett-scooter når jeg flytter til Bergen.

Lenke til kommentar
Thewiz: Mine erfaringer med moped (effekanlegg) er at 12-47 passer ypperlig. Bra aks og du slipper å gire hele tiden i alle fall. 13-drev kan bli litt tungt med bare effektanlegg, og 11-drev er dritt kjedli for du må gire hele tiden i tillegg til at du får en enda lavere toppfart.

 

Eeeller har du trim?

8847341[/snapback]

 

 

Jeg har kun tatt plomberingen i det orginale eksosanlegget, så ingen trim utover det.

Men da skal jeg prøve med et 12 drev foran, og ser hvordan det går. Takker nok engang for input :)

 

Noen som har peiling på dette med dimensjonene på drevene?

Lenke til kommentar
Thewiz: Mine erfaringer med moped (effekanlegg) er at 12-47 passer ypperlig. Bra aks og du slipper å gire hele tiden i alle fall. 13-drev kan bli litt tungt med bare effektanlegg, og 11-drev er dritt kjedli for du må gire hele tiden i tillegg til at du får en enda lavere toppfart.

 

Eeeller har du trim?

8847341[/snapback]

 

 

Jeg har kun tatt plomberingen i det orginale eksosanlegget, så ingen trim utover det.

Men da skal jeg prøve med et 12 drev foran, og ser hvordan det går. Takker nok engang for input :)

 

Noen som har peiling på dette med dimensjonene på drevene?

8847784[/snapback]

 

ganske sikker på at du har 420.

 

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=645

Lenke til kommentar
Thewiz: Mine erfaringer med moped (effekanlegg) er at 12-47 passer ypperlig. Bra aks og du slipper å gire hele tiden i alle fall. 13-drev kan bli litt tungt med bare effektanlegg, og 11-drev er dritt kjedli for du må gire hele tiden i tillegg til at du får en enda lavere toppfart.

 

Eeeller har du trim?

8847341[/snapback]

 

 

Jeg har kun tatt plomberingen i det orginale eksosanlegget, så ingen trim utover det.

Men da skal jeg prøve med et 12 drev foran, og ser hvordan det går. Takker nok engang for input :)

 

Noen som har peiling på dette med dimensjonene på drevene?

8847784[/snapback]

 

jeg dro ut 13-46 med kun uplombert-- nå skal det siesat mitt anlegget var race anlegg, fordi det fleste som tar ut plomba borrer bare opp plomba. tar ikke ut hele snabelen som plomba sitter i, ei tar de heller ut katalysatoren som sitter der.. har ingen av delene i jeg :w00t: går som faen.

 

og ja, det er 420 dim. hold bakdrevet orginalt, like greit , er så stress i frohold til å bytte foran ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...