Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilder og info om din sykkel..


ssswopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det har variert litt. På speedometeret har jeg på det meste hatt 107 km/t. Dette var i "glansperioden" mellom 1000 og 2000 km. I år har jeg hatt den i 103, men så skal det sies at den ikke sliter nevneverdig for å oppnå den hastigheten :) (Ja, jeg er klar over at hastigheter oppgitt er mopedhastigheter, og ikke bør taes for god fisk mtp målernøyaktighet)

Lenke til kommentar

Har du noen form for trim på denne?

 

Har selv hatt Aprilia RS50 2003mod med kun effektanlegg og den husker jeg greide 120 km/t maks.

 

De fleste av r syklene som finnes i moped utgaven vet jeg bruker samme motor (AM6), men jeg vet også at selv om de har samme motor og forgasser så yter de forskjellig. Mest synlig på toppfart.

Regner med at dette har noe med sykkelens form (aerodynamikk).

Endret av el-thorre
Lenke til kommentar

Vel, sykkelen gjorde 120, målt ved siden av bil, men det kan godt hende siden jeg kjøte sykkelen brukt av forhandler at det var gjort noe mer med den.

 

Sykkelen hadde nemlig blitt kondemnert og solgt som delesykkel til forhandler. Forhandler hadde da bygd den opp igjen og solgte den videre til meg.

Da jeg kjøpte den fikk jeg klar beskjed om at det eneste som var gjort med den da var at plomben som satt i svanen var tatt bort.

Sykkelen gjorde 100 da jeg kjøpte den av forhandler.

I ettertid satt jeg da på ninja effektanlegg, noe som økte topphastighet med 20km/t. Må ærlig inrømme at når 120 ble oppnådd så lå turtallet på over 12000 rpm.

 

Maks fart som jeg kunne kjøre med uten å skade motor var vel kun 100.

 

Følte jeg måtte forklare meg litt her :-)

Lenke til kommentar
Vel, sykkelen gjorde 120, målt ved siden av bil, men det kan godt hende siden jeg kjøte sykkelen brukt av forhandler at det var gjort noe mer med den.

 

Sykkelen hadde nemlig blitt kondemnert og solgt som delesykkel til forhandler. Forhandler hadde da bygd den opp igjen og solgte den videre til meg.

Da jeg kjøpte den fikk jeg klar beskjed om at det eneste som var gjort med den da var at plomben som satt i svanen var tatt bort.

Sykkelen gjorde 100 da jeg kjøpte den av forhandler.

I ettertid satt jeg da på ninja effektanlegg, noe som økte topphastighet med 20km/t. Må ærlig inrømme at når 120 ble oppnådd så lå turtallet på over 12000 rpm.

 

Maks fart som jeg kunne kjøre med uten å skade motor var vel kun 100.

 

Følte jeg måtte forklare meg litt her :-)

8260303[/snapback]

 

Det meste jeg har hatt min i, er som på bildet. Det tilsvarer ca. 105. Og det var ved 10,5k. Turte ikke lenger. Like før jeg fikk stempelet oppi rompa vet du. :p

 

Så for 120 på speedo tror jeg noe mer må ha vært gjort ja. ;)

Lenke til kommentar
hadde aldri brukt så mye penger på en sånn sykkel, ikke så mye hvertfall, men men..  noen som har så mye penger i forhold til meg :roll:

8251024[/snapback]

Noen som jobber i forhold til deg heter det.

 

rezizeddfghjzw4.png

8205409[/snapback]

Du har samme sykkel som jeg ønsker meg. Jeg kjøper din i 2008 :)

8248843[/snapback]

Deal. :)

Lenke til kommentar
10500rpm Eivind?

Trodde mopedene deres skrek etter turtall jeg?

 

Min går såfall velvillig til 14000rpm :p

Toppfarten skal jeg ikke nevne engang..

8261803[/snapback]

 

Bare et spørsmål san som jeg har lurt på , hva er egentlig raskest av en FP Rs125 og en FP Mito ? litt uenighet i klassen min , der RS125 blir skrytt opp i skyene. Ville nok heller hat en Mito en RS jeg vertfall.

Lenke til kommentar
For å få 120 med effektanlegg måtte du hatt veldig tung dreving, og en nedoverbakke.

 

EDIT: Så klart, speedofart.

8259944[/snapback]

Jepp.

 

jeg får kanskje 140 med Det beste oppsettet her inne.

SImoni 90, yasuni r3, mvt tenning ++++++++

fult oppsett. så er litt lei av at folk skryter på seg fart.

 

Hvilken dreving hadde du om du oppnådde 120?

 

Eivind. FK her btw ^^

Lenke til kommentar
10500rpm Eivind?

Trodde mopedene deres skrek etter turtall jeg?

 

Min går såfall velvillig til 14000rpm :p

Toppfarten skal jeg ikke nevne engang..

8261803[/snapback]

 

Bare et spørsmål san som jeg har lurt på , hva er egentlig raskest av en FP Rs125 og en FP Mito ? litt uenighet i klassen min , der RS125 blir skrytt opp i skyene. Ville nok heller hat en Mito en RS jeg vertfall.

8261886[/snapback]

 

Tror nok Mitoen er littegrann raskere (dessverre :p ) Men syns RSen min er penere en Mitoen...

Når lappen er i boks, så skal jeg kjøre mot en Mito så får vi se hvem som er raskest ;)

Lenke til kommentar
10500rpm Eivind?

Trodde mopedene deres skrek etter turtall jeg?

 

Min går såfall velvillig til 14000rpm :p

Toppfarten skal jeg ikke nevne engang..

8261803[/snapback]

 

Kan dra den mye lengre enn 10500, men vil helst ikke at veiva skal ta kvelden. Kjører orginalveiv vet du :p

 

For å få 120 med effektanlegg måtte du hatt veldig tung dreving, og en nedoverbakke.

 

EDIT: Så klart, speedofart.

8259944[/snapback]

Jepp.

 

jeg får kanskje 140 med Det beste oppsettet her inne.

SImoni 90, yasuni r3, mvt tenning ++++++++

fult oppsett. så er litt lei av at folk skryter på seg fart.

 

Hvilken dreving hadde du om du oppnådde 120?

 

Eivind. FK her btw ^^

8262240[/snapback]

 

Ja, vet det er deg FK :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...