Gå til innhold

DivX hakker som FY på 1,3Gz!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en "Server PC" som skal stå på et LAN og virke som: DHCP, WINS, Video maskin (på storskjerm).

Den har følgende speks:

Duron 1,3 Ghz

GeForce2 MX-200 (PCI)

512MB SDR PC133 minne

MSI MS6378XL VIA KLE133 (Micro ATX)

Aopen HQ85.

[ Denne Melding var redigert av: ThaJaCkal på 2002-08-09 09:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, problemet ditt er ikke i NÆRHETEN hardware relatert...

jeg kjørte lenge Divx på min server/divX box på 400Mhz, og når den var riktig konfigurert gikk alt flytende.

Jeg anfefaler du går til http://www.divx-digest.com -> software -> codecs/filters

Så bør du installere (i denne rekkefølgen)

divx 5.02 bundle (standard settings på install)

Nimo codec pack 5.0 build 7 (stand. sett.)

fddshow filter pack (stand. install)

ogg vorbis (stand. install)

Jeg annbefaler også åp det sterkeste at du bruker en bedre spiller enn windows media player. Bruk BSplayer eller zoomplayer (begge gratis og kan hentes på http://www.doom9.net). Diss installeres helst før alle pakkene som er nevnt over.

Med denne installasjonen VIL det ikke hakke på et normalt system, uansett oppsett og hardware (over 400mhz). Hvis det likevel hakker for deg etter dette så trykk ctrl-alt-del hvis du kjører winxp eler win2000 og sjekk prosessor idle operation når du ikke gjør noe spesielt i windows. Hvis denne ikke ligger på 90 eller over er det noe i bakgrunnen som kappet alle ressursene dine, det må du i såfall fikse.

Trenger du mer hjelp så skal jeg gjerne hjelpe, har mye erfaring med å troubleshoote akurat slike ting. Ta kontakt på [email protected] enten via e-mail eller via MSN instant messaging (etter 17.00). Jeg leser neppe denne forum strengen igjen..

-Stigma

PS: sjekk også at du har installert VIA 4-in-1 drivers, det kan fororsake akkurat dette problemet i spil og divx pga forkrøplet intern båndbredde når HK bruker standarddrivere.

Lenke til kommentar

Problemet ditt løses enkelt ved å aktivere DMA på diskene og cdromen din + at du bruker windows media player 6.4, ikke stress med å hente alle drivere og alt det andre som er foreslått bare gå inn på enhetsbehandlingen og finn cdrom og harddisk velg egenskap på de, restart maskinen og det funker.

Lenke til kommentar

Visning av DivX har ikke noe med skjermkort driver å gjøre, directshow filtre etc som følger med driectX derimot.

Om du allerede har DMA påslått, er neste tips VIA 4in1 drivern, glemte den ved reinstall jeg, og da gikk kopiering mellom 2 hd'er tregt, helt til 4in1 drivern ble inst.

Mosher

Lenke til kommentar

Jeg ville sjekket DirectX etter å ha sjekket DMA. Er et velkjent fenomen at feil i DirectX gir problemer både med hakkete video og spill. Test din directx som det står i denne:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=43301&forum=23

Fikk ikke helt med meg om du laster over nettverket ditt eller ikke, men gjør du det ville jeg testet med å kopiere en stor fil over nettverket, også tatt tiden det tok.

Jeg har dårlig throughput i mitt nettverk (bare 26 mbs) men har ingen problemer med video. Men en gang vil lite bli for lite. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: substeve på 2002-08-08 12:40 ]

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Snd at ikke mine forrige råd virket, men jeg tror jeg ser problemet. gåt il start -> kjør: msconfig32 og se hvordan IRQ kanalene ligger distribuert. (under maskinvare ressurser)

Sjekk om lydkort og nettverkskort deler IRQ med andre devices. Hvis de gjør det bør du ta ut (eller "disable") nettverkskortet midlertidig for å se om det fjerner problemet. Om det viser seg å være grunnen så kan du først prøve å sitte det inn i en annen ledig slot. Om kortet likevel gir samme problemene kan det være du må enten ta en reinstall og deaktivere ACPI eller kanskje også et annet kort hadde fungert (låne et fra en kompis og prøve?)

Håper du får det til

-Stigma

Lenke til kommentar

Stigma:

msconfig32 vart ikke gjennkjent som en kommando. Skal prøve å nappe ut nettverkskortet. Jeg har forresten Disablet det interne LANkortet.

Det "eksterne" PCI nettverkortet er av type 3C905 og det interne er av type VIA. (Intgr. i hovedkort og chipsett)

[ Denne Melding var redigert av: ThaJaCkal på 2002-08-09 09:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...