Chasseur Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg jobber med ett design, og vil da gjerne bruke mine egne rammer! men jeg får det ikke til i CSS, noe jeg mener skal være fult mulig. Kan noen poste koden som er nødvendig. Jeg vil helst ha bruke border: XXX; i CSS, da det blir lettere å forandre på senere enn å bruke bilder På forhånd takk! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 border: 1px solid black; ? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 border:1px solid #000; Er vel bedre med fargekoder. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 (endret) neinei, jeg har laget en bildefil! Det glemte jeg å si gitt. Har den lagret som en lang en, men også en kort en, som repeter seg hvis man setter den oppå hverandre. (Hvis du skjønte det ) Så jeg vil ha ett bilde jeg har som ramme! EDIT: når jeg først er i gang, kan jeg vel like så greit spørre, om hvordan man setter en div midstilt? Endret 19. august 2005 av LordZyfeX Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Så jeg vil ha ett bilde jeg har som ramme! Det er desverre ikke mulig å bruke bildefiler i rammer i CSS2. Men tror det skal komme i den neste CSS-spesifikasjonen (CSS3). EDIT: når jeg først er i gang, kan jeg vel like så greit spørre, om hvordan man setter en div midstilt? Dét er noen av de spørsmålene som er stillt flest ganger i denne kategorien tror jeg, men div { margin: 0 auto; } fungerer jo som alltid. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 hm, jaja, hvis det ikke går, så går det ikke. Men noen som da har en lur løsning på hvordan jeg får et bilde som er 10px bredt og 4px høyt til å repetere seg nedover så lenge jeg vil? Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Du kan sette bildet som bakgrunn i en div og bestemme hvor vidt det skal repetere seg 1 eller uendelig ganger på y- og x-aksen. Husker dessverre ikke koden da jeg bruker Dreamweaver til å redigere CSS og da genererer den koden for meg. Med andreord må du lage 4 forskjellige div'er som skal utgjøre ramma. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 hm, det var jo satans tungvint da. Da bruker jeg kanskje jeg heller bare ett bakgrunnsbilde hvor rammen min er limt inn Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 hm, det var jo satans tungvint da. Da bruker jeg kanskje jeg heller bare ett bakgrunnsbilde hvor rammen min er limt inn Det er vel strengt tatt ikke tungvint, men det krever kanskje ørlitegranne mere koding. Fordelen er jo at uansett oppløsning så får all tekst og linker plass innenfor rammen i forhold til om du bruker en fast bildefil. Men det er jo ditt valg. Lykke til. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 hm, det var jo satans tungvint da. Da bruker jeg kanskje jeg heller bare ett bakgrunnsbilde hvor rammen min er limt inn Det er vel strengt tatt ikke tungvint, men det krever kanskje ørlitegranne mere koding. Fordelen er jo at uansett oppløsning så får all tekst og linker plass innenfor rammen i forhold til om du bruker en fast bildefil. Men det er jo ditt valg. Lykke til. point. Bruker nok din metode ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå