XuliX Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 har en trådløs router (3com), og bruker nettverket monet...hvordan får jeg åpnet portene, en venn av meg fikk meg til å komme hit å spørre... noen som vet hvordan jeg gjør det og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 http://www.portforward.com/ Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hvilken og hva slags ruter fra 3com har du? Har du sjekket FAQ/Bruksanvisning/Support-forum fra 3com om du finner en bruksanvisning? De fleste rutere kan konfigureres gjennom ett grafisk grensesnitt på en side som ligger på selve ruteren. Med andre ord kan du prøve å skrive inn ruterens ip-adresse på nettverket i en nettleser og se hva som skjer. Du vil sikkert måtte oppgi brukernavn og ett standard passord. Oftest er brukernavnet admin eller administrator. Mange rutere kan også styres gjennom tekstbaserte menyer i telnet. Du starter telnet gjennom 'Kjør' og benytter deg her mest sannsynlig av samme adresse/brukernavn/passord. Mes sannsynlig står alt dette i ruterens bruskanvisning. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Du må også huske at det ikke alltid er nok å åpne kun porter. Det kan hende det er ting i NAT som også må forandres på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå