Gå til innhold

HDTV spilling på min lcd ?

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 32" lcd skjerm med hdtv støtte. Den støtter også en resolusjon på 1360x768. Jeg har koblet pcen min til den via en dvi kabel. Jeg har et 9800xt.

Det jeg lurer på er ossen jeg kan få spill i hd kvalitet på pcen? Er dette mulig? Eller har jeg hd kvalitet nå? :hmm:

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har en 32" lcd skjerm med hdtv støtte. Den støtter også en resolusjon på 1360x768. Jeg har koblet pcen min til den via en dvi kabel. Jeg har et 9800xt.

Det jeg lurer på er ossen jeg kan få spill i hd kvalitet på pcen? Er dette mulig? Eller har jeg hd kvalitet nå? :hmm:

Takker på forhånd :)

får svare deg litt seriøst jeg da. hvis du kjører materiale med oppløsning på 720p eller høyere så har du hd. hvis du kjører den oppløsningen på skjermen som du skrev, så kjører du i teorien hd...

Lenke til kommentar

Pis of kake, smell opp ATi sitt CCC kontroll panel.

Display Manager -> velg oppløsning 1360x768. Da er du halvveis framme, og kan nyte damebildene på forumet her, et eller annet sted i undergrunnen. Med widescreen får du to damer på en side (mens andre liker to Word sider).

Når det gjelder spill, må også disse settes til dette for at du skal få et 1:1 bilde uten skalering. Og da begynner moroa, fordi ikke alle spill forstår at du kjører skrivebordet på 1360x768 (dvs de forstår ikke at 1360x768 er en brukbar oppløsning i Windows som faktisk er tilgjengelig for skrivebordet). Da må man modifisere enkelte filer eller registeret til respektive spill. Samtidig med dette kommer feil med perspektiv, bredde/høyde forhold ettersom skjermen din er 16:9 widescreen og dataskjermer er typisk 4:3 eller 5:4 (1280x1024 LCD 17"/19"). Masse graps. :love: Forøvrig har jeg jobbet med en guide en god tid nå, syng ut hvis du har et spill eller to du vil prøve. Mulig jeg har det på listen.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

FARCRY

Problem - forstørrelseseffekt ved endring av bredde/høyde forhold i oppløsning

Fiks - endre FOV i spillet

Bakside - Alien/fiskebolle utstrekkings effekt oppe/nede/sidene, tegnefeil på sidene ved høy FOV

1) Hvis du ikke kan endre oppløsningen i selve spillet, gjør følgende endringer i system.cfg i din Farcry folder:

1.1) r_Height = "768", r_Width = "1360"

2) Snarveien til spillet i START må endres: G:\Games\Farcry\Bin32\FarCry.exe -devmode

3) I spillet, trykk "|" helt øverst på tastaturet til venstre for "1", og skriv in følgende: \fov 106.26

Good luck!

EDIT: Det er viktig at du skriver inn riktig oppløsning, f.eks. min projektor kjører 1280x720.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
FARCRY

Problem - forstørrelseseffekt ved endring av bredde/høyde forhold i oppløsning

Fiks - endre FOV i spillet

Bakside - Alien/fiskebolle utstrekkings effekt oppe/nede/sidene, tegnefeil på sidene ved høy FOV

1) Hvis du ikke kan endre oppløsningen i selve spillet, gjør følgende endringer i system.cfg i din Farcry folder:

1.1) r_Height = "768", r_Width = "1360"

2) Snarveien til spillet i START må endres: G:\Games\Farcry\Bin32\FarCry.exe -devmode

3) I spillet, trykk "|" helt øverst på tastaturet til venstre for "1", og skriv in følgende: \fov 106.26

Good luck!

EDIT: Det er viktig at du skriver inn riktig oppløsning, f.eks. min projektor kjører 1280x720.

Takker! :thumbup:

Men jeg har et spørsmål til til Bf2. Jeg gikk inn i Mine dokumenter og "C:\Documents and Settings\Bruker\Mine dokumenter\Battlefield 2\Profiles". Der fant jeg en mappe som het 0001. Inne i den fant jeg Video.con. Åpnet den i notisblokk og endret oppløsningsverdiene til 1360x768 60hz. Når jeg startet spillet så jeg introen men så snart jeg logget inn på min profil stod det oppe i høyre hjørne av tven min (som er helt normalt på denne tven) en oppløsningsverdi på 1360x768. Johoo!! sa jeg, og så avsluttet spillet til skrivebordet :no:

Så hvordan endrer jeg oppløsningsverdiene i Battlefield 2? :hmm:

Lenke til kommentar

er jo bare å configure spilla til å kjøre oppløstingen men alså du vil trenge et gfxkort som er BEDRE en 9800 XT! alså et X800 XT eller høyrer for å takle den oppløstingen ;), vis ikke du vil leke hakkespett i spillet

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Du kan prøve følgende. Jeg har ingen anelse om det fungerer, men det er tatt ifra en BF2 tweakguides.com -her-. Det er fullt mulig du fortsatt vil ha problemer med FOV/utstrekking på sidene etc.

Finn fram snarveien til spillet i START.

C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe +fullscreen 1 +szx 1360 +szy 720

EDIT : Glemte å legge til fullscreen++

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...